۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
۱۰ ماشین آینده نگر انقلابی که جهان به زودی منتظر آنهاست
برق دارهای چهار چرخ آینده کدامند؟

۱۰ ماشین آینده نگر انقلابی که جهان به زودی منتظر آنهاست

۱۰ خودرو های الکتریکی و هیبریدی قدرتمند که از نگاه نشریه رانندگی و خودرو، جهان منتظر آنها هستند؛ کدامند و کی به بازار می آیند؟

بازار؛ گروه خودرو: طبق آنچه در نشریه آمریکایی رانندگی و خودرو «Car and Driver» گزارش شده، امروز شما را به یک تور استثنایی می بریم تا با خودروهای شگفت انگیز آینده آشنا شوید.

امل پیش از ذکر این موارد، ضروری است که خودروهای این لیست به زودی عرضه نخواهند شد و حتی برخی از آنها هنوز استودیوی طراحی را ترک نکرده اند و به خط مونتاژ هم نرسیده اند، با این حال ما اکنون در مورد آنها با شما خواهیم گفت زیرا این وسایل نقلیه انقلابی جریان را در دنیای بازارها تغییر خواهند داد و ارزش انتظار را دارند.

۱- بی ام و ام فایو «BMW M۵» مدل سال ۲۰۲۵

نسل بعدی بی ام و سدان در سال ۲۰۲۵ با پیشرانه پیشرفته ای که نوید قدرت بسیار بیشتر از قبل را می دهد در مرکز توجه همه آنهایی که به تکنولوژی خودروهای برتر آلمانی علاقه دارند، قرار خواهد گرفت. بی ام دبلیو ام فایو «M۵» برای اولین بار به صورت هیبریدی با قدرت ۷۳۸ اسب بخار و سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد عرضه می شود!

ما هنوز با تاریخ عرضه مورد انتظار تیرماه ۱۴۰۳ (ژوئیه ۲۰۲۴) برای لیست مشخصات حداقل ۵ ماه کامل فاصله داریم.

۱۰ ماشین آینده نگر انقلابی که جهان به زودی منتظر آنهاست

نسل بعدی بی ام و سدان در سال ۲۰۲۵ با پیشرانه پیشرفته ای که نوید قدرت بسیار بیشتر از قبل را می دهد در مرکز توجه همه آنهایی که به تکنولوژی خودروهای برتر آلمانی علاقه دارند، قرار خواهد گرفت. بی ام دبلیو ام فایو «M۵» برای اولین بار به صورت هیبریدی با قدرت ۷۳۸ اسب بخار و سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد عرضه می شود

۲- کادیلاک سلستیک ۲۰۲۴

خط جدید خودروهای الکتریکی کادیلاک با شاسی بلند لایریک «Lyriq ۲۰۲۳» آغاز خواهد شد و با سدان پرچمدار به نام سلستیک «Celestiq» که قرار است به زودی وارد بازار شود، ادامه خواهد یافت.

طراحی خیره کننده آن در سال ۲۰۲۲ فاش شد و می دانیم که دارای یک پیشرانه الکتریکی برای تمام چرخ متحرک و همچنین مسافت بیش از ۳۰۰ مایل خواهد بود.

۱۰ ماشین آینده نگر انقلابی که جهان به زودی منتظر آنهاست

۳- کادیلاک اسکالاد ای کیو «۲۰۲۵ Cadillac Escalade IQ»

کادیلاک به دنبال استفاده از نام اسکالاد با مدل جدید Escalade iQ با باتری است. این اس یو وی الکتریکی ۷۵۰ اسب بخاری در تابستان ۱۴۰۳ وارد بازار خواهد شد.

بسته باتری ۲۰۰ کیلووات ساعتی که در زیر تخته های کف قرار دارد برای رانندگی تا ۴۵۰ مایل بین دو شارژ مناسب است.

فضای داخلی بخش بزرگی از فضای مسطح خود را به نمایشگرها اختصاص می‌دهد، اما پشت پیکسل‌ها یک پوشش چرمی مجلل، فرم های آلومینیومی و نورپردازی محیطی دیده می‌شود.

برای جلب رضایت رانندگان، کادیلاک یک بسته صندلی اختیاری در ردیف دوم ارائه می دهد. انتظار می‌رود قیمت آن بالا باشد و اکثر مدل‌ها حداقل شش رقم داشته باشند.

۱۰ ماشین آینده نگر انقلابی که جهان به زودی منتظر آنهاست

۴- اس یو وی شورولت کوروت مدل سال ۲۰۲۵

برند فرعی کوروت از سوی شرکت شورولت در حال گسترش است و به زودی به یک اس یو وی عملکردی با برند کوروت نیز اضافه خواهد شد.

انتظار می‌رود این خودرو بر روی پلت‌فرم آلفا جنرال موتورز سوار شود و گزینه‌های موتور از یک چهار سیلندر توربوشارژر در پایین‌ترین نقطه تا یک V۸ سوپرشارژر متغیر است.

انتظار می رود شورولت این خودروی جنجالی را اواخر سال جاری میلادی یعنی دی ماه ۱۴۰۳ رونمایی کند.

۵- شورولت کوروت ZR -۱ و زورا

پلتفرم سی ۸ کوروت C۸ Corvette با موتور وسط قرار بود طیف کاملی از انواع عملکرد را تولید کند که ZR -۱ آینده و Zora هیجان‌انگیزترین آن‌ها هستند.

شایعه شده است که ZR -۱ دارای نسخه ۸۰۰ اسب بخاری و دو توربوی موتور ۵.۵ لیتری V۸ است در حالی که زورا هیبرید «Zora Hybrid» می تواند به لطف موتورهای الکتریکی اضافه شده خود، قدرت بیشتری داشته باشد.

قدرت این هیولای چهار چرخ محرک می تواند به ۱۰۰۰ اسب بخار برسد.

۱۰ ماشین آینده نگر انقلابی که جهان به زودی منتظر آنهاست

۶- دوج چارجر EV ۲۰۲۵

این خودروی الکتریکی آینده از دوج سال گذشته پیش‌نمایش شد و ترکیبی هیجان‌انگیز از طراحی یکپارچه سازی با سیستم عامل و فناوری آینده را به معرض نمایش گذاشته گذاشته است. قدرت این خودرو از ۳۴۰ تا ۴۵۵ اسب بخاری متغیر خواهد بود و Banshee درجه یک در هر معیار عملکردی قابل تصور بهتر از هل کت « Hellcat» گازسوز عمل خواهد کرد.

۱۰ ماشین آینده نگر انقلابی که جهان به زودی منتظر آنهاست

۷- جنسیس جی وی GV ۹۰ مدل ۲۰۲۵

مطمئنا جنسیس در حال حاضر یک سدان پرچمدار دارد، اما هیچ برند لوکسی با وزن آن نمی تواند با این کراس اوور برتر این روزها رقابت کند.

جنسیس جی وی ۹۰ آینده، یک شاسی بلند الکتریکی سه ردیفه بزرگ، با اندازه سخاوتمندانه ای که از عرضه یک مدل برتر انتظار دارید.

ما هنوز از مشخصات آن مطمئن نیستیم، اما انتظار داریم که با سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد، برد حدود ۲۵۰ مایل و فضای داخلی شیک مانند سدان G ۹۰ عرضه شود.

۱۰ ماشین آینده نگر انقلابی که جهان به زودی منتظر آنهاست

۸- هوندا پرلیود مدل سال ۲۰۲۶

نام نمادین Prelude که به معنی پیش درآمد یا مقدمه است، به خط تولید هوندا باز می گردد و ما امیدواریم که کوپه اسپرت احیا شده به اندازه مدل های قبلی خود هیجان انگیز باشد.

این خودرو که در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۲۳ نمایش داده شد، به نظر می رسد که بر اساس مدل هونداسیویک ساخته شده است و قرار است از یک پیشرانه هیبریدی برخوردار باشد.

اگرچه باید منتظر ماند و دید که آیا گیربکس دستی بخشی از معادله خواهد بود یا خیر. اما به گفته هوندا، این خودرو مانند سیویک تایپ R یک خودروی پرفورمنس قدرتمند نخواهد بود، و در عین حال بدان معنا هم نیست که رانندگی با آن لذت بخش نخواهد بود.

۱۰ ماشین آینده نگر انقلابی که جهان به زودی منتظر آنهاست

۹- جیپ ریکون ۲۰۲۴ (۲۰۲۴ Jeep Recon )

جزئیات هنوز بسیار محدود است، اما ما می دانیم که جیپ Recon چهار چرخ محرک الکتریکی با سقف تاشو برقی و درهای قابل تنظیم برقی خواهد بود.

جزئیاتی مانند قیمت، محدوده رانندگی، اندازه باتری و توان خروجی هنوز فاش نشده است. با این حال، در تصاویر شاهد ویژگی های بسیاری مانند جلوپنجره روشن با هفت اسلات، لاستیک زاپاس نصب شده بر روی درب عقب و صندلی برای پنج نفر هستیم.

شایان ذکر است که جیپ اعلام کرده است که این خودرو مجهز به قفل دیفرانسیل و محافظ زیر بدنه خواهد بود. تولید اولیه قرار است در سال ۲۰۲۴ انجام شود.

۱۰ ماشین آینده نگر انقلابی که جهان به زودی منتظر آنهاست

۱۰- لکسوس الکتریفاید ( Lexus Electrified Sport ۲۰۲۵ )

لکسوس الکتریفاید که به معنی لکسوس برقدار شده است، اخیراً مجموعه ای از مفاهیم الکتریکی جالب را به نمایش گذاشته است، اما وسوسه انگیزترین آنها این ابرخودروی الکتریکی است که به واقعیت نزدیک است.

لکسوس آن را به عنوان جانشین معنوی ال اف ای «LFA» توصیف کرده است و از عملکرد قوی، رسیدن به سرعت ۶۰ مایل در ساعت در محدوده کم ۲.۰ ثانیه و برد بیش از ۴۳۰ مایل نام برده است.

۱۰ ماشین آینده نگر انقلابی که جهان به زودی منتظر آنهاست

کد خبر: ۲۷۲٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha