۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
قول مساعد سفیر ترکمنستان برای تسریع در صدور ویزای بلند مدت تجاری
رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان مطرح کرد؛

قول مساعد سفیر ترکمنستان برای تسریع در صدور ویزای بلند مدت تجاری

گرگان- بهرامی، رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان موضوع صدور ویزای بلندمدت را از خواسته های تجار ایرانی دانست و گفت: برای تسریع در صدور ویزای بلند مدت این بازرگانان قول مساعد گرفته ایم.

رمضان بهرامی در گفت‌وگو با بازار ضمن بیان اینکه تشکیل شورای مشترک جزو مصوبات کمیسیون اتاق مشترک ایران و ترکمنستان بود اظهار کرد: در صورتیکه کشور ترکمنستان آمادگی داشته باشد، شورای مشترک هرچه سریعتر شکل خواهد گرفت.

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان برگزاری دوره های آموزشی با هدف معرفی ظرفیت های تجارت با کشور ترکمنستان را یک نیاز دانست و اضافه کرد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت تجارت با ترکمنستان دوره های آموزشی با حضور اساتید و فعالان حوزه ترکمنستان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره های آموزشی تلاش می شود تا توانایی ظرفیت تولید و تجارت کشور به تجار و بازرگانان عضو اتاق مشترک ایران و ترکمنستان معرفی شود.

بهرامی برگزاری تورهای صنعتی، اعزام و پذیرش هیات های تجاری را از اقدامات مهم برای توسعه روابط بین دو کشور برشمرد و گفت: با پذیرش هیات تجاری و معرفی ظرفیت های تولیدی کشور می توان صادرات را افزایش داد.

وی به ارتباط مستمر تجار و بازرگانان ایرانی با همتایان خود در ترکمنستان تاکید کرد و افزود: حضور تجار و بازرگانان در فضای کسب و کار ترکمنستان یکی از خواسته های جدی ما در نشست با سفیر ترکمنستان بود اما گلایه هایی مبنی بر ارسال کالای نامرغوب وجود داشت.

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان تصریح کرد: ما به سفیر ترکمنستان در این خصوص قول دادیم تا با کمک بخش دولتی نظارت بیشتری بر صادرات کالا اعمال شده و بخش خصوصی هم باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر لازم باشد تفاهم نامه ای با سازمان استاندارد، وزارت بهداشت و گمرک منعقد خواهد شد تا کیفیت کالا بررسی و نظارت ها دقیق تر شود.

بهرامی خرید گاز از کشور ترکمنستان را به عنوان درخواست بخش خصوصی مطرح کرد و گفت: قرار شد تمام خواسته های کشور در این زمینه به دولت ترکمنستان انتقال داده شود.

وی موضوع صدور ویزای بلندمدت را از خواسته های تجار ایرانی دانست و گفت: نزدیک به 300 نفر عضو اتاق مشترک ایران و ترکمنستان هستند که برای تسریع در صدور ویزای بلند مدت این بازرگانان قول مساعد گرفته ایم.

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان ایجاد خط گذرگاه مرزی برای استان خراسان شمالی را خواسته به حق مردم این استان دانست و افزود: پیشنهاد شد این موضوع در کمیسیون مشترک مطرح تا ظرفیتی به صادرات کشور اضافه شود.

به گفته وی، نساجی، پتروشیمی و مواد معدنی از جمله کالاهای مورد علاقه کشور ترکمنستان است از این رو باید با استفاده از ظرفیت استان ها و تولید این محصولات، مراودات تجاری بین دو کشور در این زمنیه افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه سفیر ترکمنستان در خاتمه جلسه قول پیگیری خواسته های هیات مدیره اتاق مشترک ایران و ترکمنستان را داد، افزود: از صنعتگران، فعالان اقتصادی، تجار و اعضای اتاق مشترک ایران و ترکمنستان می خواهم که خواسته های خود را به دبیرخانه اتاق مشترک اعلام کنند.

کد خبر: ۲۷۲٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha