۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کمبود و قطعی برق چه هزینه ها و ضررهایی را به صنایع تحمیل می کند؟

کمبود و قطعی برق چه هزینه ها و ضررهایی را به صنایع تحمیل می کند؟

نوسان و یا قطع برق دارای پیامدهای بسیاری در زندگی شهروندان است و در برخی مواقع منجر به بروز آسیب‌های بسیار سنگین و جبران ناپذیری برای کسب و کارهای مختلف و به خصوص صنایع می‌شود.

به گزارش بازار، نوسان و یا قطع برق دارای پیامدهای بسیاری در زندگی شهروندان است و در برخی مواقع منجر به بروز آسیب‌های بسیار سنگین و جبران ناپذیری برای کسب و کارهای مختلف و به خصوص صنایع می‌شود. به طوری که قطعی برق نه تنها منجر به وقفه در فرآیند تولید در صنایع مختلف می‌شود، به تجهیزات ارزشمندی که در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها وجود دارند نیز آسیب می‌رساند. برای جلوگیری از بروز این مشکلات، شاید بهتر باشد افراد از تجهیزات مناسبی استفاده کنند تا در زمان بروز نوسان و یا قطعی برق، از تجهیزات برقی حساس و ضروری، محافظت شود و از بروز آسیب و خسارت‌های جدی جلوگیری گردد. در ادامه قصد داریم دو تجهیز یو پی اس و استابلایزر را معرفی کنیم که می‌توان از این دو تجهیز در صنایع مختلف استفاده کرد و از بروز آسیب‌های بسیار در زمان قطعی برق نیز جلوگیری نمود. در ادامه با ما همراه شوید تا با این دو تجهیز آشنا شویم.

کمبود و قطعی برق جه هزینه ها و ضررهایی را به صنایع تحمیل می کند؟

یکی از مهم‌ترین موضوعات برای صنایع مختلف، این است که به صورت دائمی به برق دسترسی داشته باشند. هر گونه قطعی در برق و یا اختلال در شبکه‌های برق رسانی، با هزینه‌های بسیار بالا و قابل توجهی برای کسب و کارهای مختلف همراه می‌باشد. به طوری که قطع یکباره برق در صنایع مختلف، با خسارت‌های جبران ناپذیر و آسیب دیدن تجهیزات برقی همراه است.

متاسفانه نوسان و یا قطع یکباره برق، ضررهای بسیاری را به صنایع وارد می‌کند که برخی از آن‌ها شامل اختلال در عملکرد دستگاه‌ها، آسیب دیدن و خرابی دستگاه‌های حساس و ... هستند. البته خرابی این تجهیزات در برخی مراکز از جمله بیمارستان‌ها، نه تنها با خسارت مالی همراه است، بلکه جان هزاران نفر را نیز به خطر می‌اندازد.

بنابراین باید مشکلات زیرساخت‌های تولیدی برق کشور را قبول کنیم و این موضوع را بپذیریم که نوسان و قطعی برق در کشورمان به صورت پیش بینی نشده‌ای اتفاق می‌افتد و واقعیت این است که حتی این مشکل در سال‌های پیش رو به خصوص با افزایش دمای هوا نیز بیشتر می‌شود.

پس بهتر این است که هر فردی در هر کسب و کاری که فعالیت دارد، برای محافظت از تجهیزات خود و جلوگیری از ضرر و زیان‌های مالی و عدم توقف فرآیند تولید، تمهیداتی را بیاندیشد. خرید دستگاه یو پی اس و استابلایزر یکی از بهترین اقدامات برای جلوگیری از بروز آسیب می‌باشد.

یو پی اس راهکاری مناسب برای قطعی برق

برای جلوگیری از خسارات و آسیب‌های ناشی از قطع برق شهری و یا حتی نوسانات برق، می توان از دستگاهی تحت عنوان یو پی اس، استفاده نمود. در حقیقت یو پی اس یکی از موثرترین و کارآمدترین روش‌ها برای جبران قطعی برق به شمار می‌رود و حتی در هنگام قطعی برق، برق مورد نیاز را تامین می‌کند.

اینطور می‌توان گفت که دستگاه یو پی اس، به نوعی یک منبع تغذیه بدون وقفه است که از قابلیت تامین برق مورد نیاز برای تجهیزات برق در هنگامی که برق شهری قطع است، برخوردار می‌باشد. بنابراین یو پی اس مناسب‌ترین و سریع‌ترین جایگزین برای تامین برق است؛ به همین دلیل نیز تضمین کننده سلامت دستگاه‌ها می‌باشد و از دست رفتن اطلاعات در این دستگاه‌ها جلوگیری می‌کند.

از دستگاه‌های یو پی اس، می‌توان برای بسیاری از تجهیزات و دستگاه‌های حساسی که با برق کار می‌کنند، استفاده نمود. معمولا از دستگاه‌ یو پی اس در بیمارستان‌ها، مراکز امنیتی، منازل و بسیاری دیگر از مکان‌ها استفاده می‌شود که از بروز بسیاری از مشکلات برقی جلوگیری می‌کنند. به طوری که یو پی اس به عنوان یک راهکار موثر در هنگام قطع برق مورد استفاده قرار می‌گیرد و تا زمان اتصال مجدد برق شهر، یک پشتیبان مناسب برای برق به شمار می‌رود.

مزایای دستگاه یو پی اس

اشاره کردیم که دستگاه یو پی اس، یک دستگاه پشتیبان و محافظ در برابر اختلالات و نوسانات برقی در برابر تجهیزات حساس به شمار می‌رود. در این قسمت قصد داریم به مزیت‌های خرید یو پی اس دارد، بپردازیم.

  • یو پی اس از دستگاه‌ها و اطلاعات در برابر افزایش و یا افت ولتاژ ناگهانی برق و نوسانات جلوگیری می‌کند.

  • زمانی که برق شهری به یکباره خاموش می‌شود، دستگاه‌های مصرفی بدون اینکه ریست شوند و یا خاموش شوند، روشن می‌مانند و از بروز خرابی و یا از دست رفتن اطلاعات آن‌ها جلوگیری می‌شود.

  • یو پی اس‌ها از قابلیت اتصال به  ژنراتورها برخوردار می‌باشند.

  • برق رسانی یو پی اس به کامپیوترها، سرور و یا دیتاسنترها به صورت بدون وقفه است.

  • احتمال خرابی دستگاه‌های مصرفی با استفاده از یو پی اس‌ها بسیار کم است.

  • با استفاده از دستگاه یو پی اس، سیستم‌های حفاظتی و امنیتی همواره فعال هستند.

  • یو پی اس‌ها در ظرفیت‌های مختلف، هیچ گونه آلودگی صوتی و یا آلودگی برای هوا را ایجاد نمی‌کنند.

استابلایز تجهیزی برای جلوگیری از نوسان برق

کمبود و قطعی برق جه هزینه ها و ضررهایی را به صنایع تحمیل می کند؟

استابلایزر نیز یکی دیگر از تجهیزات و یا دستگاه‌های برقی است که در برابر افت ولتاژ، اضافه ولتاژ و دیگر تغییرات ناگهانی ولتاژ برق شهری از تجهیزات و دستگاه هایی که در صنایع استفاده می‌شوند، محافظت می‌کند.

در واقع استابلایزر ولتاژ ورودی و برق شهری را دریافت می‌کند و در صورتی که نوسان داشته باشد، این نوسان را جبران کرده و خروجی را با ولتاژ ثابت، در اختیار دستگاه‌های برقی قرار می‌دهد. استابلایزر مشابه با یو پی اس، توانایی تامین برق در زمان قطع برق شهری را ندارد؛ اما از دستگاه‌های الکتریکی در برابر صدمات ناشی از نوسانات برق محافظت می‌کند.

مزایای استابلایزرها

استفاده از استابلایزرها دارای مزیت‌های بسیار زیادی است که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • استابلایزر برق شهری را تثبیت می‌کند. برق شهری دارای نوسانات ولتاژ می‌باشد و استفاده از استابلایزر سبب می‌شود که برق شهری در یک ولتاژ ثابت به دستگاه‌های برقی برسد.

  • در صورتی که به هر دلیلی اتصالی در خروجی و یا مدارات داخلی استابلایزر ایجاد گردد، بلافاصله دستگاه به صورت اتوماتیک و توسط میکروکنترلری که در آن تعبیه شده است، خروجی را قطع می‌کند و از بروز مشکلات و ضررهای احتمالی برای صنایع نیز جلوگیری می‌کند.

  • استابلایزرها در کاهش هزینه مصرف برق نیز تاثیرگذار هستند. به طوری که نوسانات برق به دلیل فشاری که به دستگاه‌ها وارد می‌کند با افزایش مصرف برق نیز همراه است. این در حالی است که اگر از استابلایزر استفاده شود و همواره ولتاژ ثابتی دریافت گردد، در مصرف برق نیز صرفه جویی خواهد شد.

بنابراین در صورتی که یک استابلایزر در ورودی برق قرار بگیرد، از تمامی لوازم و تجهیزات برقی محافظت خواهد شد.

در صورتی که قصد خرید یو پی اس و یا استابلایزر با ظرفیت مناسب برای کسب و کارتان را دارید، می توانید از وبسایت مجموعه بازرگانی هانیکا دیدن کنید. هانیکا عرضه کننده انواع دستگاه یو پی اس و یا استابلایزر از بهترین برندهای تولید کننده در سراسر جهان، همراه با گارانتی و با قیمت مناسب است.

کد خبر: ۲۷۲٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha