۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
طرح های توسعه شهری به درستی استفاده نشده است | شهرداری شریک خوبی برای سرمایه گذار نیست
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان:

طرح های توسعه شهری به درستی استفاده نشده است | شهرداری شریک خوبی برای سرمایه گذار نیست

گرگان- قدس مفیدی، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان ضمن تاکید به اینکه تا کنون نتوانسته ایم از طرح های توسعه شهری به درستی استفاده کنیم، گفت: شهرداری شریک خوبی برای سرمایه گذار نیست.

سید محمد قدس مفیدی در گفت‌وگو با بازار برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه گذاری بهترین و در دسترس ترین روش تامین مالی بوده اما برای تحقق این موضوع ابراز مختلفی نیاز است.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان اینکه شهرداری نمی تواند شریک خوبی برای سرمایه گذار باشد، افزود: این نهاد باید تمام آیین نامه ها را رعایت کند و به نهاد ها و ارگان های مختلف و همچنین شورای شهر پاسخگو باشد اما در مقابل سرمایه گذار مسائل مربوط به خود را دارد و نمی تواند با این شرایط کنار بیاید.

وی با بیان اینکه از طرح های توسعه شهری استفاده درستی نشده است، بیان کرد: در طرح های راهبردی مردم مشارکت دارند و آنها هستند که همه ابعاد پروژه را بررسی می کنند.

قدس مفیدی اضافه کرد: وقوع هر اتفاق مهمی در سطح یک شهر به خواست و فرهنگ مردم بستگی دارد و در واقع فرهنگ پایه همه چیز است.

وی با بیان اینکه شورای عالی معماری و شهرسازی با گسترش فیزیکی شهر مخالف بوده، افزود: در صفحات ابتدایی طرح جامع گسترش فیزیکی مساحتی معنا نداشته و به شیوه گسترش درونزا تاکید شده است.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: بلند مرتبه سازی در حوزه بافت های فرسوده با ایجاد مشوق برای نوسازی در این مناطق معنا دار می شود.

قدس مفیدی بیان کرد: بلند مرتبه سازی در یک معبر با عرض ۱۶ متر بدون در نظر گرفتن زیر ساخت ها درست نیست و پخش کردن این ایده در سطح شهر چالش تولید خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ایجاد یک پروژه و یا یک امکان خاص در مناطق بی جان شهر باعث جان بخشی و توسعه آن منطقه خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۲٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha