۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
شناسایی ۱۲۰ هزار مودی جدید مالیاتی در مازندران
فیلم استان‌ها؛

شناسایی ۱۲۰ هزار مودی جدید مالیاتی در مازندران

ساری- اسلامی، مدیرکل امور مالیات مازندران از شناسایی ۱۲۰ هزار مودی جدید امور مالیاتی در استان خبر داد.

محسن اسلامی ورکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مالیات تبدیل به بخش اعظم و محوری ترین درآمد های دولت شده است، گفت: مالیات در همه دولت ها به عنوان یک درآمد پایدار و با ثبات بوده است.

وی با اشاره به اینکه در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ از دو هزار و ۸۰ همتی که در بخش منابع دولت ترسیم شد، افزود: یک ‌هزار و ۵۰ همت مربوط به بخش درآمدها است و حدود ۸۵ درصد باتوجه به مالیاتی که از واردات کالا از گمرک اخذ می شود مربوط به درآمد های مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با عنوان اینکه در بخش پیش بینی درآمدهای عمومی ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، حدود ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به مالیات است، تصریح کرد: عدم تحقق درآمدهای مالیاتی قطعا باعث کسری بودجه خواهد شد و یکی از عوامل اصلی در ایجاد تورم، کسری بودجه دولت ها است.

اسلامی ورکی با اذعان به اینکه در دولت سیزدهم سازمان امور مالیاتی از مالیات ستانی سنتی به سمت مالیات ستانی هوشمند قدم برداشته است، اظهار کرد: در سنوات گذشته نوع مالیات ستانی ما بر اساس برآورد اشخاص از فعالیت های اقتصادی بوده است اما در سال های اخیر بر اساس داده و اطلاعاتی که بدست آمد نسبت به اخذ مالیات اقدام می کنیم‌.

وی با اظهار به اینکه در سال گذشته در مازندران حدود شش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شد، یادآور شد: عوارض ارزش افزوده حدود ۹۳۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با تاکید بر اینکه در ۱۰ ماه سال‌جاری شش هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شده است، اعلام کرد: نسبت به مشابه سال گذشته ۴۲ درصد رشد داشتیم.

کد خبر: ۲۷۲٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha