۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
با جهان تعامل سازنده داریم| دست همسایگان را به گرمی می‌فشاریم
وزیر امور خارجه:

با جهان تعامل سازنده داریم| دست همسایگان را به گرمی می‌فشاریم

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران بر تعامل سازنده با همه کشورهای جهان با اولویت نگاه به آسیا و همسایگان تمرکز دارد، گفت: در این رابطه ما به گرمی دست همه طرف‌ها و برادران خود را در جهان می فشاریم.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران، پیامی تصویری منتشر کرد.

متن پیام ویدئویی حسین امیرعبداللهیان که با زیرنویس عربی منتشر شده است به شرح ذیل است:

عرض سلام و شادباش دارم به میهمانان عزیز و ایرانیان دوست داشتنی در سراسر جهان. ادای احترام می کنم به روح بلند امام راحل عظیم الشان، امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران.

بسیار خرسندم که در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ما شاهد دستاوردهای بسیاری در حوزه های مختلف هستیم. این دستاوردها در تمامی حوزه های فناوری به گسترش و توسعه مرزهای دانش، علم، صنعت، حضور در فضا، پزشکی، مهندسی و سایر بخش های علوم انسانی، تجربی وفنی توجه دارد و ایران امروز در برخی از عرصه های علمی و فناوری جزو ۵ کشور برتر و اصلی جهان به شمار می رود.

این چیزی است که در سایه توانمندسازی زنان و جوانان به عنوان قشری مهم و تاثیرگذار پس از پیروزی انقلاب در ایران به وجود آمده است. در واقع توانمندسازی زنان و جوانان سهم مهمی در این دستاوردهای بزرگ انقلاب ما در ایران داشته است.

ایرانیان خارج از کشور یک سرمایه بزرگ به شمار می آیند، هر جا نامی از ایران و ایرانی در جهان وجود دارد، علم، پیشرفت و گسترش مرزهای دانش را در آن محیط شاهد بوده ایم. ما به وجود ایرانیان عزیز در سراسر جهان افتخار می کنیم. همکاران من در سفارتخانه ها و سرکنسول گری های ایران در سراسر جهان برای ارائه هر گونه تسهیلات و خدمات کنسولی به ایرانیان عزیز به طور کامل آمادگی دارند.

مایلم تاکید کنم که تمرکز برخی طرف ها بر تداوم یکجانبه گرایی، ریشه در بسیاری از بحران ها، عدم قطعیت ها و عدم ارائه راه حل های سیاسی و بین المللی و طبعا گسترش دامنه جنگ و ناامنی ها در مناطق مختلف جهان قرار دارد.

تحولات امروز، به ویژه در غزه در سایه نسل کشی رژیم اشغالگر اسرائیل به خوبی نمایان ساخت که سازمان ملل متحد به ویژه شورای امنیت در انجام وظایف خود ناکارآمد است. توجه بر چندجانبه گرایی و اصلاح ساختار شورای امنیت و سازمان ملل یک ضرورت اساسی به شمار می رود.

جمهوری اسلامی ایران در سایه سیاست خارجی دولت آیت الله رئیسی بر تعامل سازنده با همه کشورهای جهان با اولویت نگاه به آسیا و همکاری نیرومند با همسایگان تمرکز دارد. در این رابطه ما به گرمی دست همه طرف ها، دوستان و برادران خود را در جهان می فشاریم. از خداوند سبحان بهترین ها را برای یکایک ایرانیان عزیز در سراسر جهان آرزو دارم.

کد خبر: ۲۷۲٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha