۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
تشدید تحریم‌های نفتی ایران خطرات اقتصادی و انتخاباتی برای بایدن دارد
بلومبرگ:

تشدید تحریم‌های نفتی ایران خطرات اقتصادی و انتخاباتی برای بایدن دارد

بلومبرگ در گزارشی نوشت که دولت بایدن خواهان تشدید تحریم‌ها بر فروش نفت ایران است اما این اقدام با خطراتی همراه بوده و ممکن است که بهای بیشتری بر اقتصاد کُند جهانی تحمیل کند.

به گزارش بازار، بلومبرگ جمعه به نقل از افراد مطلع نوشت، کاخ سفید قصد دارد در بحبوحه وخامت بحران در منطقه، اجرای تحریم‌های فعلی علیه ایران را تشدید کند اما از این موضوع نیز آگاه است که اقدامات اشتباه، خطر اختلال در بازارهای جهانی نفت را در پی دارد.

یکی از چالش‌های پیش روی دولت بایدن این ست که سایر تولیدکننده‌های بزرگ نفت مانند عربستان سعودی را متقاعد کند از افزایش بهای نفت جلوگیری کنند.

عربستان در سال ۲۰۲۲ درخواست مشابه بایدن را رد کرد و اخیرا نیز پیشتاز کاهش تولید نفت در اوپک بوده است. از سوی دیگر، چین نیز که خریدار اصلی نفت ایران است انگیزه چندانی برای کمک به واشنگتن در این زمنیه ندارد زیرا این کشور بزرگترین واردکننده نفت در دنیا و مهمترین رقیب راهبردی آمریکاست.

گروهی از قانونگذاران دوحزبی آمریکا از دولت بایدین خواسته‌اند که اجرای تحریم‌های فعلی علیه کشتی‌ها، بنادر و پالایشگاه‌های مرتبط با نفت ایران را شدیدتر کند. اما این اقدامات ممکن است که بهای نفت را افزایش داده و به مشتریان آسیب برساند. این موضوع یک مشکل سیاسی برای بایدن در آستانه انتخابات نوامبر آینده خواهد بود.

یک منبع آگاه به بلومبرگ گفت، یکی از گزینه‌هایی که کاخ سفید بررسی می‌کند، این است که کشتی‌های حامل نفت خام ایران یا حتی برخی کشورهای خریدار یا تسهیل‌کنندگان صادرات نفت ایران را مجازات کند.

بلومبرگ نوشت، در حالی که واشنگتن توجه خود را بر کاهش درآمدهای روسیه از منابع انرژی معطوف کرده است، صادرات نفت ایران به طور پیوسته افزایش یافته است.

کد خبر: ۲۷۲٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha