۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
به دنبال شراکت راهبردی با ایران هستیم
معاون نخست‌وزیر روسیه:

به دنبال شراکت راهبردی با ایران هستیم

معاون نخست‌وزیر روسیه با بیان اینکه روند تنظیم قرارداد شراکت راهبردی جامع میان روسیه و ایران در مراحل پایانی قرار دارد گفت: با امضای این سند، شراکت راهبردی تهران و مسکو به صورت رسمی منعقد خواهد شد.

به گزارش بازار، الکساندر نواک این سخنان را شامگاه پنجشنبه در آیین گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که به دعوت سفارت ایران در مسکو برگزار شد، بیان کرد؛ آیینی که در آن شخصیت‌ها و مقام‌های دیگر این کشور همچون آندره بلوسف معاون اول نخست‌وزیر و سرگی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در کنار جمعی از دیپلمات‌های خارجی حضور داشتند.

نوواک که ریاست طرف روسی کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی روسیه و ایران را برعهده دارد، ‌ یادآور شد: توافق بر این است که قرارداد جدید، جایگزین قرارداد قبلی در زمینه اساس تعامل‌های متقابل و اصول همکاری شود، که بیش از ۲۰ سال پیش میان دو کشور به امضا رسیده بود.

وی خاطرنشان کرد: سند جدید به یک مرحله شاخص در تاریخ روابط دو کشور تبدیل خواهد شد.

معاون نخست‌وزیر روسیه در بخش دیگری از سخنان خود در این آیین با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ‌ از این واقعه تاریخی به عنوان یکی از جشن‌های ملی و اساسی ایران یاد کرد و گفت: این روز، نماد پیروزی انقلاب آزادی‌بخش مردمی و اسلامی و روز اعلام جمهوری اسلامی ایران است.

نوواک گفت: ۴۵ سال پیش شکوه اراده مردم ایران صفحه جدیدی را در تاریخ این کشور گشود و مسیر توسعه جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک کشور آزاد و مستقل مشخص کرد.

رئیس طرف روس کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و روسیه گفت:‌ امروز ایران به موفقیت های چشمگیری در روند تقویت حاکمیت ملی، توسعه اقتصادی، حفظ و گسترش سنت های فرهنگی و مذهبی دست پیدا کرده است.

کد خبر: ۲۷۲٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha