۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹
حوزه استحفاظی زنجان در بخش آزاد راهی تکمیل شده است
مدیرکل راه و شهرسازی زنجان:

حوزه استحفاظی زنجان در بخش آزاد راهی تکمیل شده است

زنجان- مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: حوزه استحفاظی استان در بخش آزاد راهی تکمیل شده است که از این میزان ۱۰۰ کیلومتر آزادراه زنجان به سمت تهران بوده و ۱۰۰ کیلومتر هم به سمت تبریز است.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان، اصغر اسماعیلی با بیان اینکه بخش اعظمی از اقداماتی که در اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان انجام می شود در بخش راه و راهسازی است،گفت: ساخت راه در بخش های آزاد راه، بزرگراه و راه های اصلی بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است ولی نگهداری راهها در تمام بخش های راه بر عهده راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان است.

وی،با بیان اینکه استان زنجان از موقعیت جغرافیایی استثنایی برخودار است،گفت: این استان مرکز اتصال استانهای شمالغرب به پایتخت است و در این میان می طلبد به توسعه بهبود راهها توجه ویژه ای شود.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان به میزان طول شبکه راه‌های استان اشاره کرد و افزود: این استان « ۲۰۰ کیلومتر » آزاد راه، «۱۳۰کیلومتر» بزرگراه،«۳۵۰ کیلومتر» راه اصلی،«۷۵۰ کیلومتر »راه فرعی و« ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر» راه روستایی دارد.

بخش اعظمی از پروژه های راه سازی از محل اعتبارات ملی تامین می شود

اسماعیلی، با بیان اینکه حوزه استحفاظی استان زنجان در بخش آزاد راهی تکمیل شده است، گفت: از این میزان ۱۰۰ کیلومتر آزادراه زنجان به سمت تهران بوده و ۱۰۰ کیلومتر هم به سمت آذربایجان شرقی است.

وی، با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از پروژه های راه سازی از اعتبارات ملی تامین می شود، تصریح کرد: بخش راه یکی از مولفه‌های مهم اصلی توسعه هر کشوری است و وجود راه برای هر منطقه یک سرمایه ارزشمند است.

کد خبر: ۲۷۲٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha