۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
خط صادرات آبی چندین فرآورده پالایشگاه آبادان تکمیل می شود
مدیر عامل پالایشگاه آبادان:

خط صادرات آبی چندین فرآورده پالایشگاه آبادان تکمیل می شود

آبادان- قیم، مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان از تکمیل پروژه اجرای خطوط انتقال فرآورده های پالایشگاه آبادان برای صادرات از اسکله های این شهرستان با اخذ مجوز مالی در بودجه ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان، حکیم قیم در حاشیه سفر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران گفت: اولین محموله های صادراتی با صادرات گاز مایع شروع شد اما برنامه هایی برای توسعه این اسکله ها دیده شده است که سایر محصولات مانند نفتا، وکیوم باتوم و دیگر محموله ها را از این اسکله ها صادر کنیم برای همین خطوط لوله مورد نیاز کشیده شده و در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: سالاری مدیرعامل شرکت پالایش و پخش و مجموعه وزارت نفت و همکاری مجلس شورای اسلامی مجوز لازم برای اختصاص بخشی از بودجه سال آینده از محل افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه در نظر گرفته شده است که از آن برای پرداخت اقساط فاز ۲ و انجام پروژه های مختلف همچون توسعه خدمات اسکله صادراتی آبادان استفاده خواهد شد.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان به ظرفیت صادرات محصولات مختلف از پالایشگاه آبادان اشاره کرد و توضیح داد: این مورد بستگی به ظرفیت کشتی ها دارد، که در حال حاضر کشتی های حمل گاز ال پی جی با توجه به نوع خاصشان و اینکه آبخور زیادی دارند در حدوده یکهزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تن می توانند وارد اسکله نفتی آبادان شوند اما به علت محدودیت های اتصال اروند رود به خلیج فارس باید آبخور آنها ۴ متر و ۸۰ سانت باشد.

قیم افزود: همچنین با رفع شدن مشکلات می توانیم کشتی هایی حامل مواد نفتی سیال با ظرفیت ۵ تا ۱۰ تن را با توجه به کیفیت ساخت و فلت بودن آنها نیز پذیرا باشیم.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان ابراز امیدواری کرد: با توجه به این مصوبه اخیر در بودجه سال ۱۴۰۳ می توان شاهد آمد و شد کشتی ها و رونق بیشتر اسکله های نفتی بود.

کد خبر: ۲۷۲٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha