۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
احداث بارانداز ریلی اردبیل توسط بخش خصوصی/ توسعه ۳۵۰ هکتاری کشت گلخانه‌ای
استاندار اردبیل خبر داد:

احداث بارانداز ریلی اردبیل توسط بخش خصوصی/ توسعه ۳۵۰ هکتاری کشت گلخانه‌ای

اردبیل- بهنامجو، استاندار اردبیل گفت: بارانداز ریلی توسط بخش خصوصی در پارس‌آباد طراحی و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

اکبر بهنامجو در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی در سفر دو روزه به اردبیل از همه شهرستان‌ها بازدید و در جریان آخرین تحولات و توسعه بخش کشاورزی در اردبیل قرار گرفت.

وی به جمع‌بندی و مصوبات این سفر اشاره و خاطرنشان کرد: کشت محصولات گلخانه‌ای با یک جهش مناسب در اردبیل در حال انجام است که ما در سال گذشته ۱۲ هکتار کشت گلخانه‌ای را به بیش از ۵۰ هکتار افزایش دادیم و امسال توسعه ۳۵۰ هکتار کشت گلخانه‌ای در این استان هدف‌گذاری شده است.

استاندار اردبیل با قدردانی از مساعدت بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای گفت: با تأمین زمین موردنیاز و همراهی سرمایه‌گذاران امیدواریم تا پایان امسال ۳۵۰ هکتار کشت گلخانه‌ای در استان تحقق یابد.

پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان منابع بانکی در توسعه بخش کشاورزی
بهنامجو بیان کرد: در بخش توسعه آبیاری مدرن سال گذشته پنج هزار هکتار و امسال ۱۲ هزار هکتار هدف‌گذاری شده که با تدارک زیرساخت‌ها و پرداخت منابع بانکی اجرای طرح‌های آبیاری مدرن عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: در سفر وزیر جهاد کشاورزی مشکلات فعالان بخش کشاورزی اعم از زارعین، باغداران، پرورش‌دهندگان دام و طیور و زنبورداران مطرح شد تا امسال نیز با پرداخت تسهیلات و منابع بانکی از فعالیت آن‌ها حمایت شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: در سال گذشته بیش از دو هزار میلیارد تومان منابع بانکی برای طرح‌های توسعه کشاورزی مصوب شد که بانک کشاورزی یک هزار میلیارد تومان از این منابع را که مصوب سفر رئیس‌جمهور بود، پرداخت کرد و پیش‌بینی‌ می‌کنیم امسال نیز یک هزار میلیارد تومان مابقی را بانک کشاورزی پرداخت کند.

جبران کسری ۱۱۰۰ میلیارد تومانی اعتبار پایاب سد خداآفرین
بهنامجو گفت: پروژه پایاب سد خداآفرین با پیشرفت ۹۴ درصدی در حال اجرا است تا بزرگ‌ترین پروژه آب‌وخاک کشور بعد از پیروزی انقلاب در مغان عملیاتی و اجرایی شود.

وی کسری اعتبار این پروژه را یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: از ۴۵ هزار هکتار اراضی پایاب سد خداآفرین امسال هفت هزار هکتار وارد چرخه تولید خواهد شد تا توان تولید محصولات کشاورزی در این منطقه بین ۷۰۰ هزار تا یک‌میلیون تن افزایش یابد.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: با این افزایش تولید تلاش بر این است تا بر اساس توافق دو کشور ایران و آذربایجان بارانداز ریلی در پارس‌آباد احداث و امر صادرات قوت گیرد.

بهنامجو گفت: مشاور این پروژه طرح را آماده کرده تا با همکاری بخش خصوصی در یک سال آینده بارانداز صادراتی پارس‌آباد شکل اجرایی به خود بگیرد.

وی به سرمایه‌گذاری دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در پایاب سد خداآفرین اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح عظیم که با همکاری جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای در حال اجرا است، کشاورزان منطقه تولید محصولات متنوع را انجام می‌دهند.

احداث شهرک گلخانه‌ای مغان
رئیس شورای اداری استان اردبیل به احداث شهرک گلخانه‌ای مغان به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک خاورمیانه اشاره کرد و گفت: این مجموعه که در یک هزار و ۶۰۰ هکتار در حال اجراست، تولید محصولات سبزی و صیفی و گیاهان دارویی و محصولات صادرات محور در آن انجام می‌شود که مساحت مفید این مجموعه ۱۲.۵ هکتار و سالن تولید آن با سرمایه‌گذاری ۶۲۰ میلیارد ریالی آماده‌شده است.

بهنامجو بیان کرد: برای این شهرک تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده که ۲۲۰ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی بوده است.

وی اظهار کرد: شش هزار تن پیش‌بینی تولید این مجموعه گلخانه‌ای است تا فرصت اشتغال ۲۰۰ نفر در آن فراهم آید.

استاندار اردبیل به اجرای پروژه پایاب سد گیوی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری ۲۲۰ میلیارد تومانی بانک کشاورزی این طرح اجرایی خواهد شد تا کمکی مؤثر به تولید محصولات باغی در این منطقه شود.

کد خبر: ۲۷٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha