۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
نرخ پشتیبانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان مطلوب است| پرداخت مستمری برای ۶۹۰ نفر بیمه شده در اردبیل
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان اردبیل

نرخ پشتیبانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان مطلوب است| پرداخت مستمری برای ۶۹۰ نفر بیمه شده در اردبیل

اردبیل _مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر استان اردبیل گفت:نرخ پشتیبانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مطلوب است و به ازای هرچهار پرداختی یک نفر مستمری بگیر صندوق است.

عباس علوی در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال ۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده و در این ۱۸ سال عمر صندوق، فعالیت های مناسبی را در سطح ملی و استان شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین سرشماری ۱۸۱ هزار نفر در استان اردبیل جامعه هدف صندوق هستند که از این تعداد ۸۳ هزار نفر از خدمات صندوق بهره مند هستند.

۶۹۰ نفر مستمری بگیر صندوق هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: ۴۶ درصد جامعه هدف از خدمات متنوع صندوق استفاده می کنند و ما تلاش می کنیم تا در گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال آقا و خانم ساکن در مناطق روستایی و عشایری را تحت پوشش قرار دهیم.

علوی افزود: پرداختی ها در سطوح یک تا هشت انجام می شود که حداقل پرداختی ۷۵۰ هزار تومان در سال و حداکثر نیز سه میلیون و ۶۰ هزار تومان است که در ۲ تا چهار قسط در طول سال می توانند این رقم بیمه ای را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه ۶۹۰ نفر مستمری بگیر صندوق هستند، خاطرنشان کرد: بیمه روستاییان و عشایر سه نوع خدمات را ارائه می کنند که برای بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان پرداختی ها انجام می شود.

در پرداختی مستمری جز سه استان برتر هستیم

علوی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در پرداختی مستمری جز سه استان برتر هستیم و مزیت صندوق قابلیت نقل و انتقال سوابق بیمه ای به سه صندوق دیگر است که از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر امکان پذیر شده است.

وی بیان کرد: دولت ۲ برابر مبلغ پرداختی روستاییان و عشایر یارانه برای بیمه شدگان پرداخت می کند تا حمایت لازم از این صنف انجام شود.

علوی در ادامه سخنان خود یادآور شد: همزمان با دهه فجر پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۵ میلیون تومان برای مستمری بگیران و حقوق بگیران در نظر گرفته شده که بدون ضامن و تنها با ارائه درخواست از طریق سیستم می توانند این تسهیلات را بگیرند.

صندوق بازنشستگی برخلاف سایر صندوق ها ورشکسته نیست

وی تصریح کرد: ۶ هزار و ۹۰ نفر مستمری بگیر سال آینده تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند تا امکان بهره مندی از این خدمات فراهم آید.

علوی گفت: مادران فاقد شغل دارای سه فرزند ساکن در روستاها می توانند تحت پوشش رایگان صندوق درآمده و در صورت تولد فرزند جدید به ازای هر فرزند ۲ سال سابقه بیمه گری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی برخلاف سایر صندوق ها ورشکسته نبوده بلکه از نرخ پشتیبانی ۱۰ برخوردار است، افزود: به ازای هر چهار نفر، یک نفر پرداخت حقوق و مستمری را برای آنها شاهد هستیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل خاطرنشان کرد: در ۲ سال اخیر سرمایه صندوق افزایش یافته و با خرید سهام شرکت های مختلف توانمندی صندوق افزایش یافته است.

کد خبر: ۲۷۲٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha