۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۳
تولیدات دانش بنیان در حوزه کشاورزی استان بوشهر، تجاری سازی می شوند
معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

تولیدات دانش بنیان در حوزه کشاورزی استان بوشهر، تجاری سازی می شوند

بوشهر- معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: تولیدات دانش بنیان در حوزه کشاورزی استان بوشهر، تجاری سازی می شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی باستین عصر چهارشنبه در آیین رونمایی از محصولات دانش بنیان مرکز تحقیقات کشاورزی دشتستان اظهار داشت: مجموعه جهاد کشاورزی نقش مهمی در مهاجرت معکوس روستاها دارد و با نقشی که در توسعه و توانمندسازی سرمایه های انسانی روستاییان ایفا می‌کند در این مسیر، جایگاه خاصی دارد.

وی افزود: ارتقای بهره وری تولید از موارد مهم در حوزه کشاورزی است و مدیریت استان بوشهر از این مهم، حمایت و پشتیبانی می کند.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی دشتستان کارهای بزرگ و ماندگاری انجام داده و محققان و پژوهشگران این مجموعه، همواره با ابداعات و ابتکارات ارزشمند، خدمات شایان توجهی به جامعه ارائه می کنند.

باستین خواستار تحقیق و پژوهش در محصولات مزیتی استان شد و تصریح کرد: استان بوشهر در حوزه آبزی پروری و خرما و گوجه دارای جایگاه ممتاز کشوری است و مرکز تحقیقات می تواند در این عرصه راهگشا باشد و در معیشت بخش زیادی از جامعه، نقش آفرینی کند.

وی اضافه کرد: تکمیل زنجیره ارزش راهبردی محصولات مزیتی استان با استفاده از دانش و فناوری روز دنیا مساله مهم و اساسی است که از محققان این‌مرکز انتظار می رود ورود کنند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: کاهش وابستگی نیز از موارد مهمی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و مرکز تحقیقات می تواند در این مسیر نیز پیشگام باشد.

باستین بر لزوم تجاری سازی تولیدات دانش بنیان در حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: بهبود وضعیت معیشتی مردم و افزایش خدمات رسانی به جامعه از وظایف مهم مسئولان و متولیان امور است و در این مسیر نباید کم‌کاری و اهمال صورت گیرد.

وی با اشاره به راه اندازی کارگاه و کارخانه روغن کشی کنجد و دانه های روغنی در دشتستان افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومان احداث شده که برای ۲۰ نفر اشتغال مستقیم‌ و غیر مستقیم در بر دارد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: ظرفیت تولید کارخانه روغن‌کشی کنجد در دشتستان ۸۴ تن در سال است که ظرفیت رسیدن به ۴۰۰ تن را نیز دارد.

بر اساس این گزارش، در آیینی با حضور معاون اقتصادی استاندار بوشهر، معاون وزیر جهاد کشاورزی، فرماندار دشتستان و مدیران جهاد کشاورزی استان بوشهر، کارخانه و کارگاه روغن کشی کنجد و دانه های روغنی در دشتستان به عنوان یک محصول دانش بنیان به بهره برداری رسید.

کد خبر: ۲۷۲٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha