۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
آرامش پس از طوفان در بازار آهن

آرامش پس از طوفان در بازار آهن

کاهش تدریجی قیمت آهن آلات که از ابتدای هفته در بازار آهن داخلی آغاز شد، روز گذشته نیز در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی قابل مشاهده بود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، کاهش تدریجی قیمت آهن آلات که از ابتدای هفته در بازار آهن داخلی آغاز شد، روز گذشته نیز در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی قابل مشاهده بود اما در عین حال بسیاری از مبادی فروش محصولات خود را بدون تغییر قیمت عرضه کردند.

قیمت دلار نیز که از ابتدای هفته در مسیر نزولی قرار گرفته بود در مرز ۵۴ هزار تومان متوقف شد و دیروز بین دو کانال ۵۴ و ۵۵ هزار تومان نوسان داشت.

قیمت میلگرد آجدار در پی نوسانات کاهشی در غالب مبادی فروش بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش یافت و تعدادی از کارخانه‌ها هم ثبات قیمت داشتند. قیمت میلگرد فایکو ۲۴.۱۰۰ تومان اعلام شد، قیمت میلگرد ابرکوه هم با ۱۰۰ تومان کاهش در هر کیلو حدود ۲۳.۸۰۰ تومان اعلام شد.

قیمت میلگرد که بین هزار تا ۲ هزار تومان افزایش یافته بود مجددا حدود هزار تومان اصلاح شد، به طوری که کف قیمت میلگرد حدود ۲۳.۶۰۰ تومان اعلام می‌شود.

قیمت روز پروفیل آهنی، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی و سایر قوطی پروفیل‌ها حدود ۵۰۰ تومان کاهش داشتند ولی قیمت پروفیل صدرا و قیمت پروفیل کیان پرشیا ثابت اعلام شد؛ همچنین قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مبلی و انواع لوله‌ها نیز با کاهش ۵۰۰ تومانی عرضه شدند.

قیمت ورق سیاه، قیمت ورق آجدار، قیمت ورق اسیدشویی و انواع ورق آهنی در کارخانه گیلان و اکسین ثابت بود اما قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه و کاویان در برخی ضخامت‌ها کاهش ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشتند.

قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی، قیمت ورق روغنی و انواع ورق سرد نیز در کلیه مبادی فروش کاهش ۲۰۰ تومانی داشتند. قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و اروپایی نیز بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ تومان کاهش یافت و برخی شرکت‌ها بدون تغییر قیمت مصولات خود را عرضه کردند.

قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان و فایکو بین ۱۰ تا ۶۰ هزار تومان اصلاح شد اما عمده کارخانه‌ها قیمت روز تیرآهن را ثابت اعلام کردند.

گزارش‌ها حاکی است امروز ۳۸۰ هزار و ۱۵۸ تن محصول فولادی در بورس کالا عرضه می‌شود که از این میزان حدود ۲۵۶ هزار تن به میلگرد اختصاص دارد که با توجه به اوضاع بازار بعید به نظر می‌رسد تقاضای قابل توجهی داشته باشد. قیمت پایه میلگرد بورسی ۲۲ هزار و ۱۷۸ تومان درنظر گرفته شده است.

همچنین حدود ۱۰ هزار تن ورق گرم، ۲۴ هزار و ۳۷۲ تن تیرآهن، ۸ هزار تن ورق سرد و ۸۱ هزار تن نیز تختال عرضه می‌شود.

با در نظر گرفتن روند کلی بازار می‌توان اظهار کرد که میانگین قیمت شمش رو به کاهش است و مطابق سال‌های گذشته با اتصال گاز واحدهای تولید آهن اسفنجی در ماه اسفند، حجم عرضه‌های بورسی نیز افزایش می‌یابد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بازار آهن غلاف کرد

بر همین مبنا قیمت مقاطع پایین دست زنجیره فولاد از جمله قیمت میلگرد آجدار، قیمت تیرآهن و سایر آهن آلات روند کاهشی خواهد داشت؛ از طرفی دیگر با در نظر گرفتن انتخابات در هفته دوم اسفند ماه احتمالا قیمت دلار هم کنترل خواهد شد و بعید به نظر می‌رسد نوسان چشمگیری داشته باشد.

بر همین مبنا می‌توان با در نظر گرفتن مؤلفه‌های اثرگذار بر قیمت آهن آلات، اوضاع بازار آهن و فولاد در ماه اسفند را نسبت به ماه بهمن ثابت و آرام پیش‌بینی کرد.

کد خبر: ۲۷۲٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha