۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
تامین ۴۰ هزار واحد مسکونی در قالب شهرهای جدید در اصفهان /۹۰۰ خانواده صاحب خانه شدند
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

تامین ۴۰ هزار واحد مسکونی در قالب شهرهای جدید در اصفهان /۹۰۰ خانواده صاحب خانه شدند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: دغدغه های ما تامین ۴۰ هزار واحد مسکونی خارج از بهارستان و شاهین شهر است که در قالب چند شهرک یا شهر جدید در مرحله مطالعه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا قاری‌قرآن ظهر چهارشنبه در مراسم جشن دهه فجر و واگذاری زمین به خانواده‌های دارای چهار فرزند در شهر بهارستان اظهار کرد: امروز در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، واحدهای مسکونی به ۹۰۰ خانواده در طرح جوانی جمعیت به خانواده های دارای چهار فرزند و بیشتر تقدیم می‌ شود.

وی افزود: بدین ترتیب ۴۶۴ خانواده در قالب ۳۲۲ پلاک امروز در شهر بهارستان صاحب زمین شدندو ۳۷۷ پلاک زمین نیز به سایر خانواده‌های دارای چهار فرزند در ۹ شهر دیگر از جمله ورزنه، هرند، فریدونشهر، فریدن، خوانسار و نائین و غیره اهدا ۵۹ پلاک نیز در فولادشهر تقدیم این خانواده‌ها می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: در طرح جوانی جمعیت ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر در استان اصفهان در قالب خانواده‌های ۴ فرزندی و سه فرزندی ثبت‌نام کردند که بیشتر آنها در کلان‌شهر اصفهان هستند.

قاری‌قرآن با اشاره به اینکه دو هزار ۸۰۰ پلاک در مرحله قبلی در اختیار مردم قرار گرفت، گفت: بر این اساس پیش‌بینی ما این است ۹۰ درصد افراد احراز شرایط شوند؛ با توجه به تصمیم شورای مسکن به هر دو خانواده یک پلاک ۲۰۰ متری تقدیم می‌شود و تا چهار طبقه امکان ساخت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز کرد: در شورای مسکن استان تصمیم گرفتیم تا زمینی که برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده بود را برای طرح جوانی جمعیت اختصاص داده شود و نقشه های قبلی میز اصلاح شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به حجم بالای ثبت نام در استان اصفهان و اینکه حدود ۴۰ هزار نفر نسبت به برنامه اولیه، مازاد بر ظرفیت ثبت نام شد، تاکید کرد: دغدغه های ما تامین ۴۰ هزار واحد مسکونی خارج از بهارستان و شاهین شهر است در قالب چند شهرک یا شهر جدید در مرحله مطالعه قرار دارد و تا پایان سال تعیین تکلیف خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۲٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha