۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
اجرای نخستین واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در شهر جدید بهارستان
سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران مطرح کرد؛

اجرای نخستین واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در شهر جدید بهارستان

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران گفت: در قالب پویش «مهدوی» در بهارستان، نخستین واگذاری زمین کشور انجام و ۴۶۴ خانوار صاحب زمین می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید غفوری، عصر چهارشنبه در مراسم جشن دهه فجر و واگذاری زمین به خانواده‌های چهار فرزندی در شهر بهارستان اظهار کرد: شهر بهارستان از اولین شهرهایی بود که در نسل شهرهایی جدید همچون پردیس و پرند، مهستان و غیره شکل به زیبایی گرفت.

وی با بیان اینکه در پویشی که به دست دولت و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است، تاکنون دو پویش در قالب طرح جوانی جمعیت انجام شده است، گفت: در پویش سوم که «مهدوی» نام دارد، مفتخریم در بهارستان نخستین واگذاری ۴۶۴ خانوار صاحب زمین می‌شوند و امروز به شکل نمادین ارائه واحدها به خانواده شهدا انجام می شود.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید پبا بیان اینکه در کنار نهضت ملی مسکن، طرح جوانی جمعیت در قالب پویش های مختلف رد حال انجام است، تاکید کرد: شهر بهارستان از سال ۶۸ تاسیس شد و اکنون 110 هزار نفر جمعیت دارد ، اظهار کرد: در این شهر ۳۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده که ۱۲ هزار واحد آن در قالب طرح‌های حمایتی دولت‌های پیشین مانند مسکن مهر بوده است.

معادل تاسیس واحد در شهر بهارستان از ابتدا در حال تاسیس یا آغاز ساخت واحد مسکونی هستیم، در شرکت عمران شهرهای جدید و ۱۹ هزار واحد مسکونی را تأمین زمین کردیم و ۱۴ هزار واحد کلید خورده اس.

وی ادامه داد: از پروژه‌های مهم بهارستان متروی این شهر است که تاکنون ۵۲ درصد پیشرفت داشته و باید روش‌های تأمین منابع مالی آن را تغییر دهیم تا در موعد مقرر بهره‌برداری شود.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران گفت: از سوی وزارت بهداشت طرح بیمارستان بهارستان تغییراتی داشته است و امیدواریم بتوانیم مکان مناسب مردم با خدمات روبنایی و زیربنایی مناسب فراهم کنیم.

در ادامه حمیدرضا رحیمی مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان اظهار کرد: به برکت مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) و ایام الله دهه فجر و در قالب قانون حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت ۲۳۲ پلاک برای ۴۶۴ خانواده دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال در سال ۱۴۰۲ زمین یا واحد مسکونی به شکل رایکان در اختیار آنهلا قرلر نوی کیرد

وی با اشاره به جلسات متعدد در شورای مسکن استان، افزود: ما بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن داشتیم که ۵۰ هزار پرونده بررسی شد و در نهایت ۱۹ هزار واحد را تأمین زمین کردیم

مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان با بیان اینکه نخستین واگذاری زمین برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت را امروز شاهد خواهیم بود، بیان کرد: امروز تخصیص زمین و قرعه کشی تعیین پلاک برای ۱۰ خانواده از میان شهدا به شکل نمادین انجام می شوود.

وی با بیان اینکه هر پلاک به دو خانواده واگذار می شود، ادامه داد: سایر خانواده‌های متقاضی تا یک هفته پس از ۲۲ بهمن فرصت دارند تا به معرفی خانواده دوم در تقسیم پلاک مسکونی خود بپردازند و در غیر این صورت خانواده دوم به روش قرعه‌کشی انتخاب می شود تا واگذاری ۲۳۲ پلاک برای این خانواده های چهارنفری انجام شود.

رحیمی با بیان اینکه در مرحله بعد تخصیص زمین و واحد با خانواده های سه فرزندی انجام می شود، گفت: بالغ بر سه هزار ثبت نام نیزدر این گروه داشتیم و لازم است مدیریت استان و وزارتخانه در این ارتباط برنانه ریزی خواهند کرد و امیدواریم پاسخگوی انها نیز باشیم.

وی تاکید کرد: ۷۰۰ خانوار دارای چهار فرزند برای دریافت زمین در شهر بهارستان در قالب طرح جوانی جمعیت ثبت نام کردند که امروز ۴۶۴ خانواده در این مراسم حضور دارند و آمار در حال اضافه شدن است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرکت عمران شهر بهارستان پروژه‌های خوبی در دست اجرا و آغاز داریم، گفت: سه مدرسه ۱۲ کلاسه و پارک محلی است که با اعتبار ۸۸ میلیارد تومان اجرا می‌شود، گفت: ۶ پروژه دیگر شامل مدرسه، روشنایی بلوار و مسجد در دست مناقصه داریم که تا پایان سال پیمانکار تعیین تکلیف و مناقصه برگزاری می شود.

وی با اشاره به دو پروژه مهم مورد مطالبه مردم بهارستان گفت: در حال حاضر متروی بهارستان ۵۲ درصد پیشرفت دارد و ۹۷ درصد عملیات زیرسازی آن انجام شده است.

رحیمی ادامه داد: همچنین زمین پروژه بیمارستان بهارستان تعیین تکلیف شده است و عملیات اجرایی آن امروز آغاز می‌شود که این مورد نیز جزو مطالبات مردم و مورد پیگیری استاندار اصفهان و نماینده مجلس بوده است.

کد خبر: ۲۷۲٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha