۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
بهره‌برداری از ۵۵۹۴ پروژه با حضور وزیر ارتباطات| اتصال ۹۹درصد فرمانداری‌ها به فیبرنوری
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خبر داد

بهره‌برداری از ۵۵۹۴ پروژه با حضور وزیر ارتباطات| اتصال ۹۹درصد فرمانداری‌ها به فیبرنوری

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به بهره‌برداری از پنج‌ هزار و ۵۹۴ پروژه در کل کشور با اعتبار ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، از اتصال ۹۹ درصد فرمانداری‌ها و ۸۲ درصد بخشداری‌ها به فیبر نوری خبر داد.

به گزارش بازار، مجید سلطانی امروز (چهارشنبه) در آیین بهره‌برداری طرح‌های شرکت مخابرات ایران افزود: ارتقاء و مدرن‌سازی شبکه تلفن ثابت و حرکت به سمت شبکه تمام آی‌پی، سرمایه‌گذاری هدفمند در شبکه دسترسی، ایجاد یکپارچگی در همه زیرساخت‌های نرم افزاری، تلاش برای افزایش دقت و شفافیت افشای صورت‌های مالی، ارتقای درآمدها از محصولات موجود، بهبود مدیریت نقدینگی و استفاده از تولید داخل در صنعت مخابرات از جمله اقدامات راهبردی و سیاست‌های کلان شرکت مخابرات ایران است.

وی تصریح‌کرد: بیشترین رشد درآمد عملیاتی شرکت مخابرات ایران پس از خصوصی‌سازی اکنون رخ داده که ۴۴ درصد افزایش را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه‌داد: این نشان می‌دهد که تحول خوبی در حوزه درآمدی در حال انجام است. در حوزه تلفن ثابت ۳۵ میلیون پورت منصوبه داریم که ۲۹ میلیون خط آن فعال است.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت ۳۴ درصد است، خاطرنشان‌کرد: در باندپهن ثابت ۱۰ میلیون پورت منصوبه داریم که از این تعداد ۵.۳ میلیون مشترک فعال هستند.

سلطانی افزود: در سال ۱۴۰۲، حوزه شبکه دسترسی باند پهن و تلفن ثابت به ۲۸۹ هزار پورت پهن‌باند توسعه یافت و ۱۷۶ هزار پورت تلفن ثابت نیز ایجاد شد. شبکه انتقال توسعه فیبر نوری نیز به پنج‌هزار و ۷۸۸ کیلومتر رسید.

وی اضافه‌کرد: تاکنون یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تجهیزات جدید وارد شده است که به زودی نصب آنها آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۲٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha