۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
تنظیم مقررات چشم انداز فناوری مالی را تغییر می دهد

تنظیم مقررات چشم انداز فناوری مالی را تغییر می دهد

در بخش خدمات مالی استفاده هرچه بیشتر از فناوری ها و ابزارهای نوآور می تواند در بهبود مدیریت دارایی بنگاه ها و از طرفی ارتباط با مشتریان تاثیر گذار باشد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «اینوستمنت نیوز» در گزارشی نوشت: با تنظیم استراتژی کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا (Reg BI:Regulation Best Interest)، مسیر راه مشاوران و کارگزاران برای چشم انداز فناوری صنعت مشخص شده است.

 به گفته ویلیام تروت، رئیس مدیریت دارایی کلنت (موسسه ای که در خصوص زمینه استفاده از فناری مالی مشاوره می دهد)، به همان اندازه که این بیماری همه گیر کرونا ویروس، باعث پذیرش فناوری در مدیریت دارایی شده است، Reg BI هم مسایل بخش نوآوری دیجیتالی را روشن کرده است که صنعت تاکنون نسبت به آن توجهی نداشته است. درحالی که کووید ۱۹ میزان استفاده از ابزارهای دیجیتال را هم تسریع کرده است.

وی افزود: طبق گزارش اخیر کلنت، مقررات مذکور روندهای اصلی فناوری را برای مشاوران مالی گشوده است. به طوری که تحت این مقررات، بخش بزرگی از صنعت را مجبور به دستیابی به داده های گسترده ای می کند که به نوبه خود، ارائه دهندگان فناوری بیشتری را برای توسعه یا نوسازی داشبوردهای (امکانی برای مدیریت داده) چند منظوره ترغیب می کند.

فناوری نه تنها باید یک راه حل خاص ارائه دهد بلکه عملکردهای ثانویه را نیز فعال کند. به عنوان مثال، Riskalyze، که به عنوان ابزاری برای تجریه تحلیل پویا استفاده می شود، یک گردش کار اختصاصی را شامل می شود که شامل انتخاب محصول و سفارشات تجاری است. در عین حال که بانک آو امریکا مریل لینچ (Bank of America Merrill Lynch) همچنین Workstation Client Experience را برای مشاوران راه اندازی کرد تا تجربه کاری را از ارتباط با مشتری تا شخصی سازی داده های شخصی فراهم کند.

تروت گفت: داشبوردها می توانند سپس به گوشی های موبایل از طریق فرم CRS (یک سند که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا تنظیم شده است. تا با ارائه اطلاعات مختصر و مرتبط به سرمایه گذاران خرده فروشی، از سرمایه گذاران حمایت کند) و فناوری واقعیت افزوده پیوند داده شود تا داده ها، برای افراد در هر کجا که هستند، قابل رویت باشد.

وی ادامه داد: در واقع، انتظار می رود تأثیر Reg BI بر صنعت، شیوه جمع آوری داده ها را تغییر دهد. مقدار بیشتری از چت بات ها و ابزارهای تشخیص صدا که می توانند با یادداشت های زمانی، توصیه های مشتری و سایر تعاملات برنامه ریزی شوند، هدف اصلی برای آینده خواهد بود.

رئیس مدیریت دارایی کلنت گفت: برای اطمینان از نگرانی های مربوط به حریم خصوصی، داده ها توسط خود مشتری ارائه می شود. برای این منظور، تقاضا برای  مشاوره دیجیتال یا سیستم های مشاوره روبو (robo: مشاوره با حداقل مداخله انسانی و با الگوریتم ها و قوانین ریاضی انجام می گیرد)، که به مشتری امکان وارد کردن اطلاعات شخصی خود را می دهند، به احتمال زیاد افزایش می یابد.

تروت یادآور شد: موضوع مشترک بین داشبوردهای چند وجهی، چت بات ها، تشخیص صدا و مشاوران روبو مساله دارایی و زمان ذخیره شان است و اگر شما به عنوان یک فروشنده یا مشاور بتوانید برای کاربر یا مشتری خود دارایی تجدید (استهلاک) ناپذیر را ذخیره کنید، می توان گفت که یک سرویس عالی ارائه داده اید.

همچنین وی معتقد است برای مشاوران کوچکتر، چشم انداز رقابتی در حوزه فناوری یک چالش خواهد بود. شرکت های کوچک مجبورند که خلاقانه فکر کنند، زیرا اکوسیستم به سرعت در حال جابجایی است.

تروت خاطر نشان کرد، شرکت ها باید در زمینه توسعه فناوری خود خلاق باشند زیرا آنچه امروز از آن استفاده می شود طی ۵ یا ۱۰ سال منسوخ خواهد شد. داشتن یک داشبورد قابل تنظیم در هر دستگاه و هر مکانی برای دسترسی به داده هایی که در زمان واقعی به شما ارسال شود، باید به صورت یک قانون در بیاید.

کد خبر: ۲۷٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha