۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
راه اندازی منطقه آزاد «اینچه برون» یک مطالبه فراملی | بخش خصوصی در اولویت است
مدیر عامل منطقه آزاد اینچه برون:

راه اندازی منطقه آزاد «اینچه برون» یک مطالبه فراملی | بخش خصوصی در اولویت است

گرگان- مدیر عامل منطقه آزاد اینچه برون با بیان اینکه راه اندازی منطقه آزاد «اینچه برون» یک مطالبه فراملی است، گفت: اکنون در حال احصا نیازمندی های مدت دار و پایدار کشورهای اوراسیا هستیم.

به گزارش بازار، حسن ملک حسینی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با رسانه ها ضمن بیان اینکه بسیاری از اقتصادهای جهانی بر مبنای منطقه آزاد است، اظهار کرد: ۸۰ درصد ترانزیت کشور از مناطق آزاد انجام می شود لذا اینچه برون از این حیث بسیار حائز اهمیت است.

مدیر عامل منطقه آزاد اینچه برون با بیان اینکه ۱۸ منطقه آزاد در مرزها و نقاط استراتژیک سراسر کشور وجود دارد، افزود: مردمی سازی و جهانی سازی دو شعار مورد تأکید در بهره برداری از مناطق آزاد است و این مناطق قوانینی دارند که در کل دنیا شناخته شده هستند.

وی تاکید کرد: منطقه آزاد بهشت سرمایه گذاران است که ذی نفع های محلی، منطقه ای و ملی دارد.

ملک حسینی با بیان اینکه اکنون در حال احصا نیازمندی های مدت دار و پایدار کشورهای اوراسیا هستیم، ادامه داد: روسیه و چین پیگیر ایجاد این منطقه هستند و در واقع اینچه برون یک مطالبه فراملی است.

ملک حسینی با بیان اینکه کل مساحت اینچه برون ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده، افزود: اساسنامه منطقه آزاد در کوتاه ترین زمان و کمتر از هشت ماه دریافت و برای هشت هزار هکتار از اراضی این منطقه اسناد صادر شد.

منطقه آزاد اینچه برون تلاقی کریدورهای بین المللی است

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اینچه برون تلاقی کریدورهای بین المللی است، تصریح کرد: پیگیر کریدور هوایی هستیم تا فرودگاه را به طور اختصاصی در این منطقه داشته باشیم.

ملک حسینی افزود: تهیه ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری، تهیه مطالعات طرح جامع و ارزیابی اثرات زیست محیطی EIA منطقه آزاد اینچه برون از جمله اقدامات انجام شده است.

وی گفت: مبلغ مورد نیاز برای انجام فرایند اجرا و نهایی کردن منطقه آزاد ۵۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که بخشی از این منابع از درآمد های همین منطقه به دست خواهد آمد.

وی با تاکید به اینکه اولویت اول ما در منطقه آزاد بخش خصوصی است، بیان کرد: دهکده لجستیک صفر تا ۱۰۰ موضوعات زنجیره تامین را شامل می شود و برای فنس کشی ۱۱۰ کیلومتر اطراف این منطقه که مهمترین عامل در شروع بهره برداری آن بوده اقداماتی در دست انجام است و در حال تامین منابع مورد نیاز هستیم.

وی به روش های آب رسانی به منطقه آزاد هم اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی شده تا آب این منطقه با روش های انتقال آب با تانکر، احداث چاه اب، آبرسانی از طریق سد های گلستان، انتقال آب دریا و پساب شهرستان گنبد کاووس و گرگان تامین شود.

مدیر عامل منطقه آزاد اینچه برون گفت: طبق در ماده ۶۵ قانون احکام دائمی توسعه برنامه های کشور در مناطق آزاد کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیت های دستگاه های اجرایی باید به این مناطق واگذار شود که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تاکید دارد.

کد خبر: ۲۷۲٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha