۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
۴۰ هکتار از «شهرک انرژی خورشیدی» قزوین فروخته شد
تنها در ۲ ساعت؛

۴۰ هکتار از «شهرک انرژی خورشیدی» قزوین فروخته شد

قزوین- صفاری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از فروش سریع ۴۰ هکتار زمین شهرک انرژی خورشیدی خبر داد .

رضا صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار بیان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت برق منطقه‌ای زنجان منعقد شده ۶۰ درصد از هزینه‌های احداث پست فوق توزیع برق که ۲۰۰ میلیارد تومان است، توسط شرکت شهرک های صنعتی پرداخت و در واقع ۱۲۰ میلیارد تومان برای هر پست فوق توزیع هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه روند رشد سرمایه‌گذاری صنعتی در استان قزوین بر اساس آمار و داده‌های واسطه‌ای رو به افزایش است، اضافه کرد: میزان تردد خودروها نسبت به سنوات گذشته در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بیشتر شده و مصرف انرژی در این شهرک‌ها افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با بیان اینکه صنعت استان علی‌رغم همه مشکلات روبه‌رشد است، گفت: روزی که بنده معارفه شدم، به اهالی تولید و صنعت قول دادم که زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را تکمیل کنیم، چرا که در شهرک‌های صنعتی بعضاً زمین‌هایی واگذار کردیم که خدمات ندارند.

صفاری افزود: با توجه به تورمی که در کشور ایجاد شد و هزینه‌های اجرای زیرساخت را بالا برد، توان ارائه خدمات کم‌کم می‌رفت از دست شهرک‌های صنعتی خارج شود، اما بر تکمیل زیرساخت‌های خدماتی شهرک‌ها تا به مرحله به بهره‌برداری رسیدن واحدها به صورت جدی تأکید کردیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین همچنین از تکمیل ایستگاه فشار گاز پارک صنعتی لیا و شبکه روشنایی طرح توسعه لیا خبر داد و گفت: پیشتر به بنده می‌گفتند که ورودی شهرک صنعتی لیا در شأن واحدهای صنعتی نیست که با دستور مدیرعامل وقت سازمان صنایع کوچک سهمیه قیر گرفتیم و توانستیم با تعریف و اجرای یک پروژه ورودی شهرک لیا را اصلاح کردیم. همچنین شبکه روشنایی طرح توسعه شهرک کاسپین را احداث کردیم.

صفاری اضافه کرد: همچنین با مشارکت واحدهای صنعتی بلوارها و خیابان‌های شهرک صنعتی لیا را آسفالت و ساماندهی می‌کنیم که بوار هنر را آماده کرده و مابقی بلوارها را بعد از اتمام فصل سرد سال آماده‌سازی می‌کنیم.

وی از فروش سریع ۴۰ هکتار زمین شهرک انرژی خورشیدی خبر داد و گفت: با فراخوان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری ایران زمین‌های شهرک انرژی خورشیدی قزوین در عرض ۲ ساعت توسط متقاضیان انتخاب و به آنها فروخته شد و در حال حاضر سرمایه‌گذاران در حال عقد قرارداد هستند. کل مساحت شهرک انرژی ۷۸۶ هکتار است که فاز نخست آن ۱۰۰ هکتار است و برای واگذاری ۴۰ هکتار فراخوان زدیم که همه زمین‌ها به سرعت فروخته شدند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: شهرک انرژی خورشیدی می‌تواند در روزهایی که ناترازی تولید و مصرف برق داریم، روزانه ۳۰ مگاوات برق به شبکه برق‌رسانی کشور و استان تزریق کند و می‌توانیم در کمتر از شش‌ماه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برق به شبکه تزریق کنیم.

کد خبر: ۲۷۲٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha