۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
بازگشت ۸۸ واحد تولیدی راکد گلستان به چرخه تولید
رییس سازمان صمت گلستان خبر داد؛

بازگشت ۸۸ واحد تولیدی راکد گلستان به چرخه تولید

گرگان- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: از دو سال گذشته تاکنون ۸۸ واحد صنعتی راکد در استان با سرمایه‌گذاری ۲۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریالی به چرخه تولید برگشته اند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان، درویش علی حسن زاده اظهار کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۸۸ واحد صنعتی راکد با سرمایه‌گذاری ۲۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریالی به چرخه تولید برگشت که از این تعداد ۳۳ واحد مربوط به امسال است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: رونق این واحدهای صنعتی برای هزار و پنج نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

حسن زاده به رونق صادرات گلستان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در ۲۹ ماه گذشته ۶۰۶ میلیون دلار کالا از گمرکات این استان صادر شده است.

وی ادامه داد: روند تجارت با ترکمنستان به عنوان کشور همسایه و همجوار استان از شرایط بسیار خوبی برخوردار است به طوری‌که امسال رشد صادرات به این کشور ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: در سالجاری ۳۰ درصد صادرات استان به ترکمنستان، ۲۳ درصد به قزاقستان و ۱۹ درصد به عراق بوده است.

حسن زاده ادامه داد : رشد ۹۸ درصدی صادرات غیرنفتی گلستان که در طول فعالیت دولت سیزدهم اتفاق افتاده در سایه راهبرد و دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم و توسعه روابط با همسایگان حاصل شده است.

کد خبر: ۲۷۲٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha