۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
صادرات ۲۲ میلیون دلاری محصولات شیلاتی مازندران/ خاویار به بازارهای آلمان رسید
مدیرکل شیلات مازندران:

صادرات ۲۲ میلیون دلاری محصولات شیلاتی مازندران/ خاویار به بازارهای آلمان رسید

بابلسر - مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه میزان صادرات انواع آبزیان در استان به ۲۲ میلیون دلار رسیده است گفت: خاویار خزر به بازارهای آلمان و فرانسه راه یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، ولی اله محمدزاده پیش ازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از تعاونی های پره با اشاره به صادرات ۲۲ میلیون دلاری محصولات شیلاتی و آبزیان سال جاری در استان افزود: ماهیان گرمابی به کشورهای عراق و افغانستان، خاویار به آلمان، فرانسه، ایتالیا و امارات، ماهیان کیلکا به ترکمنستان، قزل آلا به روسیه و ارمنستان و گوشت ماهیان خاویاری به روسیه صادر شده است.

وی افزود: همچنین خوراک آبزیان نیز به ارمنستان، عراق و آذربایجان صادر شده است.

مدیرکل شیلات مازندران میزان صید ماهیان استخوانی در فصل صید جاری را که از ۱۵ مهرماه شروع شد، را یک هزار و ۶۱۵ تن به ارزش ۷۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: میزان صید ماهیان استخوانی امسال در استان نسبت به فصل صید قبلی دو درصد بیشتر شده است.

محمدزاده با اشاره به فعالیت چهار هزار صیاد در ۵۳ شرکت تعاونی استان مازندران، سهم صید هر شرکت تعاونی پره را از ماهیان استخوانی صید شده ۳۰ تن بیان کرد و گفت:ماهی سفید با ۴۹ درصد بیشترین گونه های صید شده در سال جاری بوده و گونه کفال با ۲۶ و کپور با ۲۵ درصد دیگر گونه های صید شده بوده است.

وی میزان تولید انواع آبزیان در سال قبل را ۱۰۵ هزار تن اعلام کرد.

کد خبر: ۲٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha