۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
مقامات اسرائیلی معترض در دفتر نتانیاهو خوابیدند!

مقامات اسرائیلی معترض در دفتر نتانیاهو خوابیدند!

رسانه‌های اسرائیلی با انتشار تصویری از مقامات صهیونیست نوشتند که آنها بیرون از دفتر نخست‌وزیر خوابیده‌اند و تا بنیامین نتانیاهو صریحاً امن بودن بازگشت به شهرک‌ها را اعلام نکند، به آن‌جا بازنمی‌گردند.

به گزارش بازار، «ما حاضر نیستیم اینجا را ترک کنیم ... تا زمانی که نخست‌وزیر به طور واضح به ساکنان شهرک‌های ما بگوید که بازگشت میسر شده و خانه‌ها امن است»، این بخشی از گفت‌وگوی یکی از مقامات محلی اسرائیلی با روزنامه یدیعوت آحارانوت است.

این اعتراض مقامات محلی در دفتر نخست‌وزیر تل‌آویو در حالی صورت گرفت که روز دوشنبه ۶ فوریه رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند شهرک‌نشینان نوار غزه نامه‌ای به وزیر دارایی اسرائیل بزالل اسموتریچ ارسال و در آن بر عدم تمایل خود را برای بازگشت به این «منطقه جنگی» را تایید کرده‌اند.

از جمله شهرک‌هایی که این نامه‌ها را ارسال کردند، «حانیتا، شومیرا، ناتوعا، زرعیت و شتولا» بودند. پیش از دیدار روسای شوراهای نوارغزه با رئیس‌دفتر نخست‌وزیری، شهرک‌نشینان نامه‌های اعتراضی خود به اسموتریچ را ارسال کرده و در آن گفتند که «دولت اسرائیل از ۷ اکتبر تاکنون ما را رها کرده است».

از آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت اسلامی حماس علیه اشغالگران تاکنون که ۱۲۳ روز از آن می‌گذرد، اسرائیلی‌های ساکن شهرک‌های نوار غزه و مرزهای شمال فلسطین با لبنان، از ترس موشک‌باران و حملات رزمندگان مقاومت سکونت‌گاه‌های خود را ترک کرده‌اند.

طبق گزارش امروز رسانه‌های عبری، شهرک‌نشینان نوار غزه در پیام‌شان به مقامات دولتی همچنین خواستار «اجازه دادن به افرادی که مایل به طرح تخلیه شهرک‌ها تا پایان سال هستند» شدند. روسای شهرک‌های مرزی شمال نیز نامه‌ای به نتانیاهو و وزیر جنگ تل‌آویو یوآو گالانت ارسال کرده و در آن خواستار جلوگیری از کاهش نیروهای نظامی اسرائیلی در آن مناطق شدند.

کد خبر: ۲۷۲٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha