۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
مشت آهنین آلمان علیه یک تجمع کوچک

مشت آهنین آلمان علیه یک تجمع کوچک

از نیویورک تا ژنو، از لندن تا برلین صحنه تظاهرات بزرگ و کوچک ضدجنگ از سوی دانشجویان و شهروندانی است که از دولت‌های‌شان می‌خواهند ارسال اسلحه به رژیم اسرائیل را متوقف کنند.

به گزارش بازار، در آلمان پلیس به چادر معترضانی که مقابل پارلمان این کشور دست به تحصن زده بودند حمله کرد؛ با این استدلال که « طبق مقررات محلی، چادرها برای حفظ چمن در محوطه پارلمان باید هر روز جابه‌جا شوند»!

اردوگاه فعالان حامی فلسطین در برلین موسوم به «اشغال در برابر اشغال» همزمان با آغاز جلسات دادگاه بین‌المللی دادگستری برای بررسی پرونده شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان به دلیل ارائه کمک نظامی به رژیم اسرائیل، برپا شده بود.

اما پلیس کمپ را نابود کرد، معترضان را به زور بیرون راند و با مسدودکردن اطراف، مانع پیوستن افراد دیگر به معترضان شد.

برلین با صادرات ۴۷ درصد از تجهیزات نظامی مورد نیاز رژیم اسرائیل با فاصله کمی از امریکا با صادرات ۵۳ درصد مهمات جنگی، دومین بانک تسلیحاتی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود؛ به عبارتی از هر دو بمب یا گلوله‌ای که به مردم غزه شلیک می‌شود، یکی آلمانی است!

نکته‌ای که واکنش برلین را قابل توجه می‌کند، صحنه‌گردانی آلمان در جریان اعتراض‌های تابستان و پاییز سال ۱۴۰۱ کشورمان بود. اعتراض‌هایی که در هدف، ماهیت، سمت‌وسو، پیچیدگی و پشتیبانی‌های خارجی به‌هیچ عنوان با کمپ آرام، ضدجنگ و صلح‌طلبانه شهروندان آلمان قابل قیاس نبود.

احضور سفیر آلمان در ناآرامی‌های ایران، پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای موسوم به «حقیقت‌یاب» و تامین بودجه ۳ میلیون دلاری این گروه، اعطای مجوز و همراهی با تجمعات ضدایرانی در آلمان، حمایت همه‌جانبه این کشور از «جمشید شارمهد» سرکرده گروهک تروریستی «تندر» که دارای تابعیت آلمانی نیز هست در کنار موضع‌گیری‌های تند و بی‌سابقه مقامات آلمانی در حوزه دیپلماسی پیرامون موضوعات داخلی ایران تنها بخش‌هایی از صف‌آرایی برلین علیه کشورمان به بهانه اعتراض‌ها بود.

آلمان اما دیروز برپایی مجوزدار چند چادر در محوطه پارلمانش را تاب نیاورد و به تجمع‌های آرام و مسالمت‌آمیزی هجوم برد که از برلین هیچ خواسته‌ای جز توقف جنگ با توقف ارسال اسلحه نداشتند!

کد خبر: ۲۸۴٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha