۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
انتخاب ۱۵۰ مزرعه نوآور در راستای دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی

انتخاب ۱۵۰ مزرعه نوآور در راستای دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی

۱۵۰ مزرعه نوآور با هدف دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی تاکنون توسط معاونت آموزش و ترویج سازمان تات تاکنون انتخاب شده است.

به گزارش بازار، عبدالله موموندی مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی امروز در جریان بازدید خبرنگاران از اقدامات و دستاوردهای این حوزه در قالب دهمین تور رسانه‌ای دانش‌بنیان سازمان تات به خبرنگار ما گفت: امسال ۱۰۴ مزرعه نوآور انتخاب شد که با احتساب ۴۶ مزرعه در سال گذشته، تعداد این مزارع به ۱۵۰ مورد رسیده است.

عبدالله موموندی شناسایی و انتخاب کشاورزان نوآور و بهره‌ور را از اقدامات جدید موسسه آموزش و ترویج کشاورزی عنوان و اظهار کرد: این کشاورزان بهترین مزارع را از نظر ظرفیت‌های نوآوری را دارند.

وی افزود: این مزارع که ظرفیت دانش‌بنیان شدن را دارند، زیر پوشش پارک ملی علم و فناوری کشاورزی قرار می‌گیرند و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

موموندی تصریح کرد: کشاورزانی که دارای مزارع نوآور هستند این مسوولیت اجتماعی را دارند تا به بقیه کشاورزان با فعالیت‌های ترویجی و آموزشی کمک کنند.

وی شناسایی و انتخاب کشاورزان برگزیده را از دیگر وظایف این دفتر دانست و گفت: به زودی ۳۷ امین مراسم انتخاب و معرفی کشاورزان برگزیده را برگزار می‌کنیم.

مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی راه‌اندازی کاروان‌های ترویجی را از دیگر برنامه‌ها و اقدامات برشمرد و ابراز داشت: در راستای الگوی کشت تاکنون شش کاروان ترویجی برگزار کرده‌ایم تا به پرسش‌ها و ابهامات کشاورزان توسط متخصصان و مروجان پاسخ دهیم.

وی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون پنج کاروان ترویجی در بخش کشاورزی برگزار شده است، تصریح کرد: این کاروان‌های ترویجی بیشتر در مورد محصولات زراعی کشت بهاره و پاییزه، حوزه آب و خاک، حوزه هواشناسی و آخرین مورد اعزام محققان معین تمام کشور به عرصه‌ها بوده است.

کد خبر: ۲۷۲٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha