۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
تل‌آویو میان چکش مقاومت و سندان شهرک‌نشینان

تل‌آویو میان چکش مقاومت و سندان شهرک‌نشینان

ارسال چند لشکر ارتش رژیم صهیونیستی از جنوب به شمال دقیقا در راستای هدف و خواسته مقاومت اسلامی لبنان یعنی کاهش فشار از روی نوار غزه است.

به گزارش بازار، وضعیت در شمال سرزمین‌های اشغالی روز به روز در حال وخیم‌تر شدن است و مقامات رژیم اشغالگر نیز به جز وعده و تهدید و اولتیماتوم و تاکید بر لزوم راهکار سیاسی و بعد جنگ و ... هیچ اقدام خاصی برای بازگشت بیش از ۱۲۰ هزار آواره به منازل غصبی‌شان انجام نداده‌اند.

ارسال چند لشکر ارتش رژیم صهیونیستی از جنوب به شمال نیز دقیقا در راستای هدف و خواسته مقاومت اسلامی لبنان یعنی کاهش فشار از روی نوار غزه است.

در این بین، آمریکا و اسرائیل می‌دانند که جز با آتش‌بس در غزه امکان خاموش شدن لوله‌های آتش حزب‌الله در شمال در قالب راهکار سیاسی امکان‌پذیر نیست و جنگ هم عواقب خاص خود را دارد. اما در شرط آتش‌بس که توسط حزب‌الله برای توقف فعالیت‌های خود اعلام شده سه بن‌بست برای تل‌آویو وجود دارد که هر سه، نتیجه‌ای جز آوارگی شهرک‌نشینان چند ملیتی ندارد:

۱. شاید با آتش‌بس حزب‌الله متوقف شود اما مسئله این است که در صورتی که تهاجم به غزه مجددا از سر گرفته شود، حملات حزب‌الله نیز از سر گرفته خواهد شد. بنابراین در صورتی که در طول آتش‌بس، شهرک‌نشینان به شمال برگردند، پس از مدتی باید مجددا این مناطق را ترک کنند. گزینه توقف کامل جنگ که توسط مقاومت به عنوان راهکار حل بحران ارائه شده نیز منجر به انهدام چند روزه دولت نتانیاهو تحت هر عنوان و قالبی خواهد شد.

۲. حتی اگر جنگ به طور کامل متوقف شود و حزب‌الله هم دیگر اقدامی نکند، این ترس در شهرک‌نشینان وجود دارد که یک روز صبح رزمندگان حزب‌الله آسان‌تر، سریع‌تر و پایدارتر از حماس از دیوارهای شمال عبور و سرزمین‌های اشغالی را آزاد کنند بنابراین بسیاری از آنها حاضر به بازگشت حتی درط صورت توقف جنگ نیستند و معتقدند مقاومت باید کاملا عقب‌نشینی کند. از همین روست که رژیم به دنبال عقب‌نشینی حزب‌الله به شمال لیتانی است و این نیز دستاورد اصلی ۱۵ مهر است زیرا طوفان‌الاقصی الگوی بازدارندگی اسرائیل را در ذهن‌ها منهدم کرد.

۳. در صورت شروع جنگ برای عقب‌راندن مقاومت، حزب‌الله مشکلی جهت عقب‌نشینی به شمال لیتانی ندارد اما مسئله این است که رزمندگان رضوان خود از اهالی شهرها و روستاهای جنوب لیتانی هستند و طبعاً نمی‌توان ساکنان شهرها و روستاهای جنوب لیتانی را به شمال راند!؟ بنابراین شاید حزب‌الله به طور رسمی عقب‌نشینی کند اما هر خانه تبدیل به یک مقر خواهد شد. از همین روست که تنها طرح جنگی قابل دفاع در رژیم، تلاش برای آواره کردن ساکنان جنوب لبنان و اجرای سیاست زمین سوخته با کمربندهای آتشین است که در این صورت نیز اثری از شهرک‌ها و روستاهای شمال فلسطین اشغالی باقی نخواهد ماند و شهرک‌نشینان مجبورند به صحرانشینی در نقب روی بیاورند.

کد خبر: ۲۷۲٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha