۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
هزار پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افتتاح شد

هزار پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افتتاح شد

امروز (سه شنبه) در مراسمی با حضور وزیر تعاون و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، هزار پروژه فنی و حرفه‌ای در کشور افتتاح شد.

به گزارش بازار، مهرداد عظیمی رییس سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور در مراسم آیین افتتاح و بهره‌برداری از یک هزار پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در بخش آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای امروز شاهد آغاز به کار ۸۷۸ آموزشگاه آزاد هستیم و ۷۳ مرکز جهاد کارگاهی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از وعده‌های دولت سیزدهم بحث مردمی‌سازی دولت است، افزود: صدور مجوزهای آموزش‌های آزاد حکایت از واگذاری آموزش به بخش خصوصی دارد و موضوع توسعه مراکز جهاد دانشگاهی در راستای همین هدف بزرگ است.

عظیمی تاکید کرد: سه مرکز سنجش مهارت، هفت مرکز مدیریت، ۶ مرکز پذیرنده محیط واقعی و سه آموزشگاه نیز آغاز به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در بخش دولتی شاهد راه‌اندازی ۶ مرکز آموزش دولتی خواهیم بود، تصریح کرد: ۲۵ کارگاه با زیربنای ۲۰ هزار متر مربع، ۲۷ کارگاه آموزشی جدید با زیربنای بیش از ۲۵ هزار متر مربع و اعتبار افزون بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال راه‌اندازی خواهد شد.

این مقام مسوول ادامه داد: راه اندازی سه کارگاه مهارت با سقف اعتباری ۲۰۰ میلیارد ریال سبب می‌شود ۱۳ هزار نفر به ظرفیت آموزشی دولتی سازمان اضافه شود.

وی در تشریح عملکرد این سازمان در بخش غیردولتی گفت: ۸۷۸ آموزشگاه آزاد، ۶ محیط کار واقعی، هفت مرکز مشابه دانشگاهی و ۲ مرکز جهاد کارگاهی راه‌اندازی شده که مجموعه این پروژه‌ها به ایجاد اشتغال برای دست کم ۲ هزار و ۶۰۰ نفر خواهد انجامید و همچنین ۳۸ هزار نفر دوره آموزش در سال به ظرفیت‌های آموزشی سازمان در این بخش اضافه می‌شود.

عظیمی تصریح کرد: مجموعه این اقدامات با سقف اعتبار یک هزار میلیارد تومان انجام شده است.

کد خبر: ۲۷۲٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha