۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
۷۵ درصد از روستاهای آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی:

۷۵ درصد از روستاهای آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند

ارومیه- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: طبق آمار، تاکنون ۷۵ درصد از روستاهای آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم جلیلی نژاد عصر سه شنبه در جلسه شورای راهبردی مدیران حوزه فاوای استان که در فرمانداری بوکان تشکیل شد، با بیان اینکه وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه موظف است ۸۰ درصد روستاهای کشور را به شبکه ملی اطلاعات وصل کند، گفت: تا به امروز، طبق آمار اتصال ۷۵ درصد از روستاهای آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات تحقق یافته است و در صورت تامین تجهیزات قول می دهیم ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان بوکان تا پایان سال جاری از اینترنت پرسرعت بهرمند شوند.
وی ادامه داد: در راستای تامین زیرساخت های لازم برای هوشمندسازی مدارس استان در دو ماه اخیر ۴۸ مدرسه روستایی شهرستان بوکان به شبکه ملی اطلاعات وصل شده است.
جلیلی نژاد در ادامه با تشریح وضعیت ارتباطی شهرستان بوکان گفت: در خصوص پوشش جاده های مواصلاتی شهرستان بوکان تعهد اپراتورها انجام شده است و مازاد برآن پوشش ارتباطی جاده های مواصلاتی این شهرستان در صورت تامین زیرساخت برق و جاده دسترسی توسط فرمانداری بوکان تقویت می شود.
وی با اشاره به بحث پوشش جاده ای تلفن همراه نیز گفت: طبق پروانه و پایش دوره ای سازمان تنظیم مقررات رادیویی تعهد اپراتورها در بحث پوشش جاده ای انجام شده است و مازاد برآن اپراتورها حاضر هستند در صورت تامین زیرساخت برق و جاده دسترسی برای بهبود پوشش جاده ای اقدام به ایجاد سایت کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی افزود: برای رفاه حال روستائیان، ۱۰ درصد از دستگاه های خودپرداز روستایی تخصیص یافته به استان در روستاهای شهرستان بوکان نصب و راه اندازی شده است.

کد خبر: ۲۷٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha