۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
افتتاح ۶۵ پروژه بخش کشاورزی در کردستان|چهار هزار فرصت جدید شغلی در استان ایجاد شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

افتتاح ۶۵ پروژه بخش کشاورزی در کردستان|چهار هزار فرصت جدید شغلی در استان ایجاد شد

سنندج – اسکندری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از افتتاح و بهره برداری ۶۵ پروژه بخش کشاورزی در این استان همزمان با ایام دهه فجر خبر داد.

پیمان اسکندری در گفتگو خبرنگار بازار ضمن اشاره به افتتاح و بهره برداری از پروژه های بخش کشاورزی، اظهار کرد: با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیلات پرداخت شده از سوی بخش دولتی، ۶۵ پروژه بخش کشاورزی در استان کردستان همزمان با ایام دهه مبارک فجر بهره برداری می شود.

وی ضمن اشاره به میزان اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این پروژه های بخش کشاورزی در استان کردستان، یادآور شد: این تعداد پروژه با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در سطح استان افتتاح می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به میزان اشتغالزایی بعد از بهره برداری از این تعداد پروژه، افزود: در قالب این پروژه ها در مجموع برای یک هزار و ۴۸۱ نفر اشتغال زایی مستقیم و برای ۲هزار و ۴۶۶ نفر اشتغال زایی غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی به تشریح پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال اشاره کرد و افزود:در بخش آب و خاک ۲۹ پروژه با اعتبار ۸۴۵ میلیارد ریال، در بخش صنایع کشاورزی ۱۵ پروژه با اعتبار دو هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال و در بخش دام شش پروژه با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال از جمله مهمترین پروژه های قابل افتتاح به شمار می روند.

اسکندری گفت: همچنین در بخش باغبانی و گلخانه پنج پروژه با اعتبار ۹۳ میلیارد ریال، در بخش شیلات و آبزی پروری چهار پروژه با اعتبار ۱۷۳ میلیارد ریال، در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری چهار پروژه با اعتبار ۲۷۷ میلیارد ریال، در بخش تعاون روستایی یک پروژه با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال و در بخش طیور یک پروژه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در این ایام به بهره برداری می رسد.

وی افزود: زندگی و معیشت بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بخش کشاورزی مرتبط است و در این راستا سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه های تابعه آن با بهره مندی از نیروهای توانمند و متخصص به خدمت رسانی به مردم استان مشغول است.

کد خبر: ۲۷۱٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha