۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
پیش بینی برداشت ۲۸ هزار تن زردآلو از باغات آذربایجان غربی
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

پیش بینی برداشت ۲۸ هزار تن زردآلو از باغات آذربایجان غربی

ارومیه- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت بیش از ۲۸ هزار تن زردآلو از باغ های استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، رسول جلیلی اظهار داشت: سطح باغ های بارور زردآلو در استان به وسعت سه هزار و ۹۵۸ هکتار است که امسال پیش بینی ها بیانگر افزایش شش هزار و ۱۶۰ تنی تولید این محصول در مقایسه با سال گذشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: ارومیه با بیش از چهار هزار و ۲۰۰ هکتار باغ زردآلو بیشترین میزان سطح باغات این محصول در استان را داراست که بر اساس برآوردهای انجام شده امسال  ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن محصول زردآلو از باغات شهرستان برداشت می شود.

وی گفت: ۷۰ درصد از محصول تولید شده به صورت تازه خوری مصرف شده و ۳۰ درصد در صنایع تبدیلی و به صورت خشکبار استفاده می شود.

جلیلی با بیان اینکه میانگین عملکرد تولید استانی این محصول، هفت هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هر هکتار است، اضافه کرد: ارقام بومی عسگر آباد، اردوباد، شاهرودی، نصیری، تبرزه، شکر پاره  و سفید ارومیه جزو ارقام زردآلوهای موجود در باغ های آذربایجان غربی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: بخشی از محصول نیز  به صورت تازه خوری و خشکبار به سایر استانهای کشور و کشورهای همسایه صادر می شود.

وی افزود: بخش اعظمی از این محصول در شهرهای ارومیه، مهاباد، خوی و میاندوآب تولید می ‌شود.

کد خبر: ۲۷٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha