۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات از مرز ۱۵ هزار میلیارد تومان گذشت
رییس سازمان شیلات ایران:

سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات از مرز ۱۵ هزار میلیارد تومان گذشت

رییس سازمان شیلات ایران به افزایش میزان سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات اشاره کرد و گفت: سال گذشته با ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رکورد دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی سال‌های گذشته را شکستیم.

به گزارش بازار، سیدحسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی در پنجمین روز از ایام دهه مبارک فجر به نمایندگی از وزیر جهاد کشاورزی به استان فارس سفر کرد و در آیین افتتاح طرح‌های حوزه شیلات و آبزیان و صنایع تبدیلی در شهرستان سپیدان با بیان این که یکی از ماموریت‌های وزارت جهاد کشاورزی بحث سند امنیت غذایی است، گفت: بر این اساس باید تا سال ۱۴۱۱ تولید آبزیان از ۱.۳ میلیون تن به ۲.۶ میلیون تن ارتقا یابد که این امر موجب توسعه صنعت شیلات کشور خواهد شد.

وی به افزایش میزان سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات کشور اشاره کرد و افزود: سال گذشته با ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رکورد دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی سال‌های گذشته را شکستیم و امسال از ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز عبور کردیم.

رییس سازمان شیلات ایران، سهم بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات را بیش از ۸۵ درصد عنوان کرد و افزود: افتتاح ۱۴۲ پروژه آبزی‌پروری با حدود هفت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شخصی یک خبر خوب در صنعت شیلات است و ما آماده ارائه کمک‌های فنی اعتباری در این حوزه هستیم تا به تحقق امنیت غذایی کشور کمک کنیم.

وی یکی از سیاست‌های مورد توجه در این ماموریت را استفاده از آب‌های کشاورزی و استخرهای دو منظوره دانست و از اقدامات خوبی که در این زمینه در استان فارس انجام شده ابراز خرسندی کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که آبزی‌پروری می‌تواند در بحث کم آب‌بر بودن در الگوی تولید و آبزیان نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد، تصریح کرد: یک شرکت دانش‌بنیان با یک ابتکار نوین، توانسته یک ظرفیت ۱۰۰ تنی پرورش ماهی قزل‌آلا را ظرف یکسال به بهره‌برداری برساند که این نشان از زودبازده بودن سرمایه‌گذاری در حوزه آبزیان دارد.

سپیدان قطب آبزی‌پروری استان فارس

رییس سازمان شیلات ایران به نقش استان فارس به عنوان یکی از پیشران‌ها در حوزه زنجیره ارزش اشاره کرد و گفت: با وجود ظرفیت‌های مناسب این استان در بحث تولید نهاده‌های آبزیان و با توجه به اقلیم متنوع و گردشگری مناسبی که این استان دارد، بحث گردشگری شیلاتی در دستور کار استانداری فارس و سازمان جهاد کشاورزی این استان قرار گرفته و امیدواریم هم در فرهنگ آبزی‌مصرفی و هم در حوزه ارزان‌سازی، اتفاقات خوبی بیفتد و ما سهم پررنگ‌تری از پروتئین آبزیان در سفره مردم ببینیم.

وی سرانه مصرف آبزیان در استان فارس را ۱۰ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: در زمینه تکمیل زنجیره‌های ارزش و توسعه عرضه آبزیان و رستوران‌های طبخ آبزیان، گام‌های موثری برداشته شده و امیدواریم به میانگین مصرف کشوری نزدیک شوید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، شهرستان سپیدان را یک قطب آبزی‌پروری در استان فارس دانست و بیان کرد: این شهرستان با سهم تولید ۱۴ هزار تنی استان فارس در حوزه آبزیان نقش مهمی را دارد و با وجود اقلیم و ظرفیت زیستی که در این منطقه وجود دارد، امیدواریم همچون گذشته با سرعت در حوزه توسعه شیلات که اولویت اول مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی است، گام‌های موثری بردارید.

کد خبر: ۲۷۱٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha