۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
توسعه شهرها با عوارض و منابع دولتی امکان ندارد | جذب سرمایه گذار نیازمند تکریم، تسریع و سود است
موسس مدرسه مجازی سرمایه گذاری و مشارکت:

توسعه شهرها با عوارض و منابع دولتی امکان ندارد | جذب سرمایه گذار نیازمند تکریم، تسریع و سود است

گرگان- ندیم، موسس مدرسه مجازی سرمایه گذاری و مشارکت با بیان اینکه قطعا توسعه شهرها از محل منابع دولتی و عوارض رقم نخواهد خورد، گفت: تکریم، تسریع و سود از الزامات جذب سرمایه گذار است.

داود ندیم در میزگرد «روش های نوین تامین مالی در توسعه شهرها» که به همت خبرگزاری بازار برگزار شد، اظهار کرد: گروه طالبان در افغانستان با جذب سرمایه گذار در حال اجرای پروژه های مختلف در شهر کابل هستند بنابراین تمام شهرهایی که خواهان پیشرفت هستند بایستی این مسیر را طی کنند و در برابر گذار از حالت سنتی مقاومت نداشته باشند.

موسس مدرسه مجازی سرمایه گذاری و مشارکت افزود: خداوند موهبت های زیادی را در اختیار مردم شهر گرگان قرار داده که در بسیاری از نقاط کشور و دنیا برای فراهم کردن چنین شرایطی میلیون ها و میلیارد ها تومان هزینه می شود، امیدواریم مسئولان اجرایی شهر گرگان به نحو احسن از طرفیت های موجود استفاده کنند.

وی گفت: شهرهای ما برای توسعه و پیشرفت در یک رقابت جهانی قرار دارند و این توسعه قطعا از محل منابع دولتی و عوارض رقم نخواهد خورد لذا باید به سراغ مدل های مختلف جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی پیش برویم.

ندیم ادامه داد: جذب سرمایه گذار نیازمند تکریم، تسریع و سود است و اگر نمی توانیم سود بیشتری در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم باید تسهیلات و امتیازات ویژه ای برای او در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: شهرداری ها باید بتوانند مزیت ها و گزینه های جدیدی را نسبت به سایر شهرها ارائه دهند تا بتوانند سرمایه گذار را جذب کنند زیرا پیشنهاد ارائه زمین و پروانه توسط همه شهرها ارائه می شود.

ندیم گفت: با توجه به اینکه گفتمان جدیدی در شهرداری گرگان ایجاد شده باید این گفتمان به آیین نامه و دستور العمل تبدیل شود و پیشنهادات جلسه را به سازمان شهرداری ها ارائه دهید تا در دستور العمل آیین نامه مالی ماده ای که در حال تدوین در شورای عالی استان ها است، اعمال شود.

کد خبر: ۲۷۱٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha