تعمیق روابط برادرانه ایران و عربستان، به دست بخش خصوصی میسر خواهد بود
سفیر عربستان در تهران در دیدار با رئیس اتاق ایران:

تعمیق روابط برادرانه ایران و عربستان، به دست بخش خصوصی میسر خواهد بود

العنزی، سفیر عربستان در ایران با تأکید بر اهمیت نقش بخش‌های خصوصی دو کشور در افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: تعمیق روابط برادرانه ایران و عربستان، به دست بخش خصوصی میسر خواهد بود.

به گزارش بازار، صمد حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: دولت ایران و عربستان می‌توانند در کنار هم برای توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی، اقدامات مشترک خوبی در دستور کار قرار دهند.

حسن‌زاده، در دیدار با سفیر عربستان در ایران، با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های علمی و اقتصادی عربستان در سال‌های اخیر، افزود: ایران در حوزه صنایع، فناوری اطلاعات، نفت، گاز و انرژی امکانات خوبی در اختیار دارد. ما معتقدیم مهندسین ایرانی در همه زمینه‌ها از جمله برق و انرژی و ساختمان‌سازی می‌توانند توانمندی‌های خود را با عربستان به اشتراک بگذارند.

او ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز با توجه به تجربه عربستان در پذیرش سالانه تعداد زیادی از گردشگران و زیارت کنندگان، مایل به تبادل تجارب و دانش با این کشور و افزایش همکاری‌ها در حوزه گردشگری هستیم.

رئیس اتاق ایران با تأکید بر اینکه گشایش‌های سیاسی در روابط ایران و عربستان باید زمینه تبادلات بیشتر اقتصادی میان دو کشور را فراهم کند، گفت: به‌طور رسمی از رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی عربستان سعودی دعوت می‌کنم همراه با یک هیات اقتصادی به ایران سفر کنند تا در مذاکراتی از نزدیک برای بهبود بیشتر سطح مبادلات تجاری میان بخش‌های خصوصی دو کشور، برنامه‌ریزی کنیم.

حسن‌زاده با تأکید بر عزم اتاق ایران برای افزایش سطح همکاری‌های تجاری ایران و عربستان ادامه داد: سفارتخانه‌های دو کشور نیز برای ایجاد ارتباطات بیشتر میان تجار و دریافت و انتقال اطلاعات تجاری دو کشور نقش مهمی دارند.

صدور ویزای عربستان برای تجار ایرانی تسهیل شود
قدیر قیافه، نایب‌رئیس اتاق ایران نیز با اشاره به علقه‌های اسلامی و دینی میان دو کشور، گفت: ایران و عربستان ظرفیت‌های زیادی برای همکاری‌های اقتصادی دارند. به‌ویژه دو کشور در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر، معادن، نفت، گاز و ساخت پالایشگاه و پتروشیمی می‌توانند همکاری‌های نزدیکی داشته باشند.

او با اشاره به برخی دشواری‌ها در زمینه صدور ویزای عربستان برای تجار ایرانی، افزود: توسعه روابط اقتصادی به دوستی‌های بیشتر دامن می‌زند و آینده بهتری را برای هر دو کشور رقم خواهد زد.

قیافه ابراز امیدواری کرد با همکاری سفارت عربستان و اتاق‌های دو کشور، در دوره کوتاه‌مدت یک‌ساله و بعد ۵ ساله، شاهد افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور باشیم.

عربستان آماده استقبال از تجار و بازرگانان ایرانی است
عبدالله بن‌سعود العنزی، سفیر عربستان در ایران نیز با ابلاغ پیام تبریک حسن بن معجب الحویزی، رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی عربستان، برای انتخاب حسن‌زاده به عنوان رئیس اتاق ایران، گفت: دولت عربستان برای بخش خصوصی و جایگاه آن اهمیت زیادی قائل است. ما معتقدیم تعمیق روابط برادرانه دو کشور به دست بخش خصوصی میسر خواهد بود و به همین دلیل دولت امکانات زیادی به بخش خصوصی عربستان در راستای تعمیق روابط تجاری دو کشور، اختصاص داده است.

او با اشاره به سند توسعه ۲۰۳۰ عربستان، افزود: در قالب این طرح، پروژه‌های بزرگی برای همکاری دو کشور وجود دارد. بخش خصوصی ایران و عربستان می‌توانند با تعامل بیشتر، فرصت‌های اقتصادی مناسب خود را پیدا کنند.

بن سعود العنزی، تأکید کرد: رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی عربستان، علاقه‌مند به دیدار با رئیس اتاق ایران است و امکان برگزاری این دیدار فراهم است.

او با بیان اینکه عربستان آماده استقبال از تجار و بازرگانان ایرانی است، گفت: هیچ مشکلی بین دو کشور برای صدور ویزا وجود ندارد. رهبران ما در عربستان اهمیت ویژه‌ای به روابط برادرانه دو کشور می‌دهند. فقط کافی است درخواست صدور ویزا در زمان مناسب انجام شود تا فرصت کافی برای صدور آن وجود داشته باشد.

کد خبر: ۲۷۱٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha