۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
بدهی مالیاتی از حساب فراریان مالیاتی برداشت می‌شود
رییس سازمان امور مالیاتی:

بدهی مالیاتی از حساب فراریان مالیاتی برداشت می‌شود

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: این سازمان به صورت سیستمی صرفاً به همان میزان بدهی قطعی شده حساب بدهکار مالیاتی را بلوکه کرده و وصول مالیات انجام می‌دهیم.

به گزارش بازار، محمدهادی سبحانیان امروز (دوشنبه) در نشست خبری، اظهار داشت: مهم‌ترین راهبرد ما در نظام مالیاتی عدالت واقعی است که یکی از مصادیق این امر مالیات ستانی از دانه درشت‌هاست و کاهش بار مالیاتی بر مودیان کوچک است.

وی ادامه داد: استقرار نظام مالیاتی با سرعت خوبی در سازمان امور مالیاتی به پیش رفته است و شاهد تغییر ریل از نظام مالیات سالنی سنتی به سمت مالیات ستانی مبتنی بر داده و اطلاعات هستیم.

رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به مالیات در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: در این بودجه موفق شدیم معافیت ۳ برابری سقف مالیاتی موضوع ماده ۱۰۰ را به تصویب برسانیم از ۴۷ میلیون تومان به ۱۴۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

سبحانیان گفت: همچنین مودیانی که تا سقف ۶ میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان درآمد داشتند، می‌توانند از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند.

وی ابراز داشت: رشدهای مالیاتی با استفاده از ابزارهای مالیاتی در مبارزه با فرار مالیاتی صورت گرفته است در این زمینه موفق شده‌ایم برای تکمیل ابزارها، احکامی را در مجلس تصویب کنیم تا با روش‌های داده کاوی جلوی فراریان مالیاتی را بگیریم افرادی که با حساب‌های غیرتجاری فعالیت تجارتی می‌کنند را شناسایی کنیم.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به فرار مالیاتی دانه‌درشت‌ها، گفت: بسیاری از دانه‌درشت‌ها از ارزش زمانی استفاده می‌کردند و پرداخت مالیات را به تاخیر می‌انداختند برای جلوگیری از این نوع فرار مالیاتی حکم خوبی در مجلس صادر شد تا بر اساس آن برداشت بدهی مالیاتی در راستای بهبود فضای کسب و کار صورت گیرد.

سبحانیان عنوان کرد: به صورت سیستمی صرفاً به همان میزان بدهی قطعی شده حساب بدهکار مالیاتی را بلوکه کرده و وصول مالیات انجام دهیم.

وی با اشاره به اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی گفت: بسیاری از شرکت‌ها و اشخاص حقوقی به این سامانه پیوسته‌اند و مالیات را از این طریق وصول خواهیم کرد.

رییس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی لایحه‌ای را با عنوان تسهیل سامانه مودیان به مجلس ارسال کرد که مورد تصویب قرار گرفت و تغییر از نظام سنتی به مدرن نیازمند اصلاحات است.

سبحانیان عنوان کرد: انجام تکالیف در سامانه مودیان نیازمند به‌کارگیری حسابدار، استفاده از تجهیزات و سایر موارد نیست؛ بلکه آموزش‌هایی به صورت گسترده ارایه می‌کنیم.

وی با اشاره به مالیات ستانی از خانه‌ها و خودروهای لوکس گفت: اکنون خانه‌هایی مشمول این نوع مالیات می‌شود که ارزش آنها بالای ۳۵ میلیارد باشد در سال ۱۴۰۰، ۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد شناسایی شد که ارزش آن ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات بود.

رییس سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱، ۴۰ هزار و ۵۰۰ واحد شناسایی شد که ۱.۲ هزار میلیارد تومان ارزش آن بود و در سال ۱۴۰۲ که هنوز شناسایی مالیاتی ادامه دارد ۱.۶ میلیارد تومان ارزش این خانه‌هاست که فقط ۱۵۰ میلیارد تومان وصول شده است ضمن اینکه بسیاری از مالکان در حال اعتراض هستند.

کد خبر: ۲۷۱٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha