۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
فروش اینترنتی بلیت قطار در دستور کار است| قیمت‌ها تغییری نخواهد داشت
مدیرعامل شرکت راه‌آهن:

فروش اینترنتی بلیت قطار در دستور کار است| قیمت‌ها تغییری نخواهد داشت

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت که در راستای عدالت بیشتر در دسترسی آحاد مردم به بلیت‌های قطار و توسعه اینترنت در سراسر کشور، پیش‌فروش بلیت‌ها به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

به گزارش بازار، سید میعاد صالحی امروز (دوشنبه) در خاتمه مراسم ورود ۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده به شبکه ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی، در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به مراجعات و درخواست‌های مکرر مردم برای عدالت بیشتر در دسترسی به بلیت‌ قطارهای مسافری، مشکلاتی که از گذشته برای تهیه بلیت وجود داشت و شاهد عرضه کم بلیت‌ها در مراجعات غیرحضوری بودیم، همچنین دسترسی بیشتر آژانس‌ها در نیم تا یک ساعت اولیه به بلیت‌ها، تصمیم گرفته شد تا جای ممکن به سمت فروش‌ اینترنتی بلیت‌ها برویم.

وی بیان‌داشت: امروز شاهد افزایش ضریب نفوذ اینترنت در سطح کشور هستیم، همچنین اکثر افراد حداقل یک دستگاه تلفن همراه دارند و قادر به انجام تراکنش‌های اینترنتی هستند که همه اینها ما را در اجرای فروش اینترنتی بلیت مصمم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: در گام نخست در راستای رفاه مردم و افزایش عدالت، در مدت سه ماه سه پیش فروش را برای آژانس‌ها و اینترنتی به صورت همزمان انجام دادیم که بازخوردهای خوبی نیز به همراه داشت.

وی گفت: در گام بعدی، به صورت آزمایشی و قبل از انجام پیش فروش‌های نوروزی، پیش‌فروش دیگری برگزار می‌شود.

صالحی خاطرنشان‌کرد: مطابق آمارهایی که در اختیار داریم، تاریخ‌های مطلوب برای سفرها در همان نیم ساعت نخست پیش فروش توسط آژانس‌ها در اختیار گرفته می‌شد و بر این اساس، در گام اصلاحی تصمیم بر آن شد تا در ساعت‌های اولیه کل پیش‌فروش را به مردم (و نه آژانس‌ها) اختصاص دهیم و پس از آن، نزدیک به ۲ هزار آژانس کشور می‌توانند به خرید سایر بلیت‌ها اقدام کنند.

وی اضافه‌کرد: در این زمینه امکان پیش فروش از سوی ۲۵ سکوی اینترنتی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تاکید بر عدم تغییر قیمت بلیت‌ها، اظهار داشت: پس از انجام پیش‌فروش اسفندماه، پیش‌فروش ‌های نوروزی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

کد خبر: ۲۷۱٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha