۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
دولت «سولفات پتاسیم» در اختیار کشاورزان قرار می دهد
معاون اجرایی رئیس جمهور:

دولت «سولفات پتاسیم» در اختیار کشاورزان قرار می دهد

آرادان - معاون اجرایی رئیس جمهور ضمن اشاره به افتتاح کارخانه تولید سولفات پتاسیوم در آرادان، گفت: دولت به صورت انحصاری این محصول را خریداری می کند تا در اختیار کشاورزان قرار دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن منصوری صبح دوشنبه در مراسم افتتاح کارخانه تولید سولفات پتاسیوم در آرادان به مناسبت دهه فجر، با بیان اینکه دولت به صورت انحصاری خریدار محصول این کارخانه است، ابراز کرد: دولت با خرید محصولات تولیدی این طرح، سولفات پتاسیم را در راستای تامین‌ امنیت غذایی و خودکفایی، در اختیار کشاورزان قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه از لحاظ بیولوژیک و امنیت غذایی و در راستای خودکفایی، طرح هایی از این دست اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد، افزود: با اجرای چنین طرح هایی در سراسر کشور در تولید سولفات پتاسیم به خودکفایی خواهیم رسید.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه این کارخانه در آرادان ۴۰ هزار تن کود تولید می کند، تاکید کرد: کود سولفات پتاسیم از نیازهای ضروری ما در کشور است.

منصوری ادامه داد: سرمایه گذاری تکنولوژیک و اتکای به ظرفیت ملی در راه اندازی خط تولید، از نقاط قوت بهره برداری از طرح تولید سولفات پتاسیم شرکت معدنی املاح ایران است.

وی در ادامه به دستاوردهای دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: کار میدانی با نگاه حل مساله دولت سیزدهم اثرات بسیار مشهودی در عمران و آبادی روستاها و شهرهای کشور داشته است.

به گزارش بازار، کارخانه تولید سولفات پتاسیم شرکت املاح معدنی ایران برای ۱۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

کد خبر: ۲۷۱٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha