۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶
شناسایی ۱۵۳ ساختمان بلندمرتبه در زنجان برای پایش ایمنی زلزله
رئیس اداره نظام مهندسی استان زنجان خبرداد؛

شناسایی ۱۵۳ ساختمان بلندمرتبه در زنجان برای پایش ایمنی زلزله

زنجان- رئیس اداره نظام مهندسی استان زنجان،گفت: : تعداد ۱۵۳ ساختمان بلندمرتبه در استان در اولویت ارزیابی و پایش ایمنی در برابر زلزله قرار گرفته است.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان، احسان ذبیحیان به شناسایی ساختمان‌های بلندمرتبه در زنجان اشاره کرد و گفت: با جمع‌آوری اطلاعات اولیه بیش از ۶۵۰ ساختمان با بیش از هفت طبقه، از شهرداری زنجان، سازمان نظام مهندسی ساختمان و داده‌ها تحلیل شده و براساس دستورالعمل مربوطه تعداد ۱۵۳ ساختمان در اولویت ارزیابی قرارگرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به لزوم اخذ اطلاعات دقیق‌تر از مشخصات فنی این ساختمان‌ها برای طی مراحل بعدی پایش ایمنی در برابر زلزله، از ابتدای سال‌جاری با شهرداری زنجان مکاتبه شده و منتظر گزارش شهرداری در این خصوص هستیم.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: همکاری و تعامل بیشتر شهرداری در زمینه ارائه اطلاعات مشخصات ساختمان‌ها در تسریع پایش ایمنی ساختمان‌های مرکز استان بسیار مؤثر است.

ذبیحیان با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال‌جاری بیش از ۳۰۰ مورد بازدید توسط بازرسان نظارت عالیه اداره‌کل از ساخت و سازهای شهری در سطح استان زنجان انجام شده است، تاکید کرد: بر اساس گزارش بازدید بازرسان، تخلفات ساختمان‌های بازدید شده به شهرداری اعلام شده و موارد وجود تخلف توسط عوامل فنی به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان معرفی شده است.

وی به عمده تخلفات در این حوزه اشاره کرد و گفت: عمده‌ترین تخلفات گزارش شده مربوط به عدم رعایت ضوابط شهرسازی به دلیل «اضافه زیربنا و سطح اشغال» ایجاد شده و همچنین مغایرت «جنس دیوارهای پیرامونی» اجرا شده با الزامات مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان (با موضوع صرفه جویی در مصرف انرژی) است.

ذبیحیان تصریح کرد: متأسفانه نحوه اجرای مهار دیوارهای غیرسازه‌ای نیز اغلب ناصحیح بوده و جزئیات اجرایی ابلاغ شده توسط دفتر مقررات ملی ساختمان رعایت نشده است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه بازرسان نظارت عالیه اداره‌کل از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن نیز بازدید کرده و برخی ایرادات گزارش شده در تعدادی از ساختمان‌های در حال احداث، به عوامل فنی پروژه‌ها ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: گزارش اصلاحات انجام شده در تعدادی از آنها نیز اخذ شده است.

کد خبر: ۲۷۱٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha