۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
آمریکا قصد انجام حملات بیشتری را در خاورمیانه دارد
مشاور امنیت ملی کاخ سفید:

آمریکا قصد انجام حملات بیشتری را در خاورمیانه دارد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز (یکشنبه) گفت که ایالات متحده پس از کشته شدن سه سرباز آمریکایی در آخر هفته گذشته، قصد دارد حملات بیشتری در خاورمیانه انجام دهد.

به گزارش بازار، جیک سالیوان در برنامه‌ای در شبکه «ان‌بی‌سی» (NBC) اظهار داشت: قصد داریم حملات و اقدامات بیشتری [در خاورمیانه] انجام دهیم تا این «پیام روشن» را همچنان بفرستیم که در صورت حمله به نیروهای ما و زمانی که مردم ما کشته شوند، ایالات متحده پاسخ خواهد داد.

این مقام آمریکایی درحالی این مطلب را بیان کرد که ساعاتی پیش فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) موسوم به سنتکام از سومین دور عملیات مشترک این کشور و انگلیس علیه مواضع ارتش یمن خبر داد.

سالیوان در شبکه «سی‌بی‌اس» (CBS) نیز گفت: مسائل بشردوستانه در غزه اولویت اصلی آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در سفر کنونی‌اش به منطقه خواهد بود.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه «نیازهای مردم فلسطین چیزی است که در مهم‌ترین اولویت قرار می‌گیرد»، افزود: ایالات متحده بر این باور است که حصول توافق برای آزادی اسرا از جمله اسرای آمریکایی و یک «توقف بشردوستانه» حیاتی است.

وی اظهار داشت: این به نفع امنیت ملی ایالات متحده است و بی وقفه برای آن تلاش می‌کنیم؛ بنابراین این موضوع اولویتی اصلی برای ما است.

پیشتر وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که آنتونی بلینکن سفر پنج روزه خود را از امروز (یکشنبه) در عربستان سعودی آغاز می‌کند و سپس به مصر، قطر، سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری سفر خواهد کرد. این پنجمین سفر بلینکن به خاورمیانه از زمان آغاز حمله اسرائیل به غزه است.

کد خبر: ۲۷۱٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha