۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
۴ طرح تامین آب مورد نیاز صنایع استان سمنان در دست اجرا است
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان:

۴ طرح تامین آب مورد نیاز صنایع استان سمنان در دست اجرا است

سمنان- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از تامین آب مورد نیاز شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: چهار طرح آبرسانی و تامین آب مورد نیاز صنایع در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد رضا باقری بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران در مجموعه شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه استفاده از پساب یکی از راهکارهای تامین آب مورد نیاز صنایع استان است، تاکید کرد: بالغ بر ده سال از عمر اجرای پروژه فاضلاب سمنان می گذرد و هنوز این طرح کش و قوس هایی دارد.

وی با بیان اینکه با همراهی استاندار سمنان دیداری با وزیر نیرو داشتیم تا دستورات لازم را در این خصوص داده شود، تاکید کرد: مقدار اندک پسابی که امروز از تصفیه خانه سمنان استحصال می شود، مقرر شده که اختیار شرکت شهرک های صنعتی قرار گیرد.

تامین آب در شاهرود و دامغان و سمنان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه مزایده پساب سمنان نیز برگزار و شرکت شهرک های صنعتی برنده آن شد، بیان کرد: منتظر تائید پایتخت هستیم تا بتوانیم این کار را صورت دهیم و امیدواریم که بتوانیم آب مورد نیاز صنایع استان را تامین کنیم.

باقری با بیان اینکه از این دست طرح ها چهار مورد در استان سمنان وجود دارد، ابراز کرد: پساب سمنان اگر به شهرک صنعتی با همین روندی که وجود دارد، بیاید ۲۲۰ الی ۲۳۰ لیتر بر ثانیه آب را شامل می شود، گفت: این میزان آب کمک خوبی را به صنایع مان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در شاهرود نیز شرکت شهرک های صنعتی در مزایده پساب تصفیه خانه حضور و موفق شده تا قرارداد لازم را با آبفا ببندد، بیان کرد: ۴۱ لیتر بر ثانیه پساب فاز اول تصفیه خانه شاهرود است که در اختیار ما قرار گرفته است.

تامین آب شهرک صنعتی گرمسار از حبله رود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان گفت: در دامغان نیز ۲۰ لیتر بر ثانیه پساب تصفیه خانه در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان قرار گرفته و قرارداد های مورد نیاز در آن هم انجام شده است.

باقری با بیان اینکه چهارمین پروژه مهم ما انتقال آب از خط لوله به میزان ۱۲۵ لیتر بر ثانیه است، تاکید کرد: تخصیص لازم آب از این طرح خریداری شده و در اختیار شرکت شهرک های صنعتی گرمسار قرار گرفته است البته مشکلاتی در تخصیص آب حلبه رود وجود دارد که امیدواریم که طرح های اصلی در این خصوص انجام شود و ما هم آمادگی داریم تا در مجموعه شرکت های صنعتی استان پروژه انتقال آب را داشته باشیم.

وی افزود: در صورت رفع موانع ۱۲۵ لیتر بر ثانیه از حبله رود به شهرک صنعتی گرمسار اختصاص خواهد یافت و می تواند بخشی از مشکلات تامین آب مورد نیاز شهرک های صنعتی این ناحیه مهم را تامین کند.

کد خبر: ۲۷۱٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha