۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
آرامش موقت در بازار آهن

آرامش موقت در بازار آهن

نخستین روز هفته درحالی آغاز شد که قیمت روز آهن آلات در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی با اصلاح ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومانی و ثبات قیمت همراه شد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، نخستین روز هفته درحالی آغاز شد که قیمت روز آهن آلات در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی با اصلاح ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومانی و ثبات قیمت همراه شد؛ به عبارتی با فروکش التهابات ناشی از رشد دلار، قیمت روز آهن که در دو هفته اخیر رشد ۳ هزار تومانی داشت، روز شنبه عمدتا ثابت اعلام شدند.

قیمت دلار نیز که در کانال ۵۸ هزار تومانی متوقف شده بود، روز گذشته تا کانال ۵۶ هزار تومانی عقب‌نشینی کرد و در پایان روز هم هر دلار حدود ۵۶ هزار و ۷۰۰ تومان مبادله شد. به عقیده برخی کارشناسان اصلاح قیمت دلار موقتی و کوتاه مدت خواهد بود و ممکن است مجددا به کانال‌های قیمتی هفته گذشته بازگردد.

به دنبال اصلاح جزئی قیمت آهن آلات، قیمت میلگرد آجدار در شماری از مبادی فروش با کاهش ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی همراه شد و تعدادی از کارخانه‌ها هم ثبات قیمت داشتند؛ به عنوان نمونه قیمت میلگرد ۱۴ ذوب آهن اصفهان با کاهش ۴۰۰ تومانی حدود ۲۵.۳۰۰ تومان اعلام شد؛ همچنین قیمت میلگرد فایکو ۲۴.۷۰۰ تومان اعلام شد که کاهش ۱۰۰ تومانی داشت. گفتنی است قیمت سایز استاندارد میلگرد نیشابور که به نوعی لیدر بازار است، حدود ۲۴.۲۰۰ تا ۲۴.۵۰۰ تومان اعلام شد.

قیمت روز تیرآهن ذوب آهن اصفهان و قیمت تیرآهن فایکو بین ۱۰ تا ۷۰ هزار تومان اصلاح شد اما سایر مبادی فروش قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند. قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و ناودانی اروپایی هم در کلیه مبادی فروش ثبات داشتند.

قیمت روز پروفیل آهنی، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی و انواع پروفیل‌ها حدود ۵۰۰ تومان اصلاح داشتند و قیمت پروفیل تهران شرف و قیمت پروفیل کیان پرشیا ثابت اعلام شدند.

قیمت لوله سبک، قیمت لوله داربستی، قیمت لوله صنعتی و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز نیز در غالب مبادی فروش حدود ۵۰۰ تومان اصلاح شد.

قیمت روز ورق سیاه، قیمت ورق آجدار و انواع ورق گرم در کارخانه فولاد مبارکه و اکسین در برخی ضخامت‌ها حدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان اصلاح شد و سایر مبادی فروش قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند؛ همچنین قیمت ورق گالوانیزه، ورق رنگی و ورق روغنی نیز در کلیه مبادی فروش بدون تغییر قیمت عرضه شدند.

گزارش‌ها از معاملات بورس کالای روز گذشته حاکی است حدود ۷۳ هزار تن آهن اسفنجی عرضه شد که کل عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت. قیمت میانگین آهن اسفنجی در هر کیلو ۱۴.۴۹۰ تومان برآورد شد که نسبت به آخرین عرضه حدود ۱.۵ درصد افزایش داشت.

گفتنی است در نتیجه معاملات بورس کالای دیروز آهن آسفنجی رکورد بالاترین قیمت را در سال جاری ثبت کرد.

در رابطه با معاملات آهن اسفنجی در روز گذشته می‌توان گفت وضعیت معاملات دیروز هیجانی، ناپایدار و موقتی است و به شدت سردی هوا نیز وابسته است.

کد خبر: ۲۷۱٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha