برگزاری جلسات مشترک با اتاق‌های بازرگانی و اصناف| تسهیل دسترسی مودیان به مشاوران مالیاتی
رییس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی خبر داد

برگزاری جلسات مشترک با اتاق‌های بازرگانی و اصناف| تسهیل دسترسی مودیان به مشاوران مالیاتی

رییس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی از برگزاری جلسات مشترک با بنگاه‌ها، فعالان اقتصادی، اتحادیه‌ها، اصناف و اتاق های بازرگانی برای حل مشکلات مشترک خبر داد.

به گزارش بازار، حسین تاجمیر ریاحی درباره چگونگی دسترسی مودیان به مشاوران رسمی مالیاتی گفت: با توجه به اینکه مشاوران مالیاتی از نظر کمیت در حد قابل قبولی نبوده و تعداد این افراد کم است، خدمات رسانی گاهی دشوار می‌شود.

وی بیان‌داشت: اگر مودیان و فعالان اقتصادی به سایت جامعه مشاوران مراجعه کنند، بانک اطلاعات مشاوران مالیاتی در این سایت وجود دارد و می‌توانند به راحتی به مشاوران دسترسی داشته باشند و به‌طور قطع در آینده درباره این مشاوران اطلاع رسانی بیشتری نیز خواهد شد.

تاجمیر ریاحی بیان‌داشت: بنا داریم جلسات مشترکی با بنگاه‌های اقتصادی، فعالان اقتصادی اتحادیه‌ها، اصناف و اتاق های بازرگانی برگزار کنیم تا چنانچه سوءتفاهمی در این زمینه وجود دارد، رفع شود.

وی گفت: به طور کلی اگر سوء تفاهمی بین مشاور، ممیز یا مودی مالیاتی باشد، حتما آنچه که در این خصوص زبان استاندارد و فصل الخطاب محسوب می شود، قانون است؛ یعنی همه باید برداشت شان از مقررات یک برداشت مشترک باشد، در این صورت سوء تفاهم یا سوء فهمی ایجاد نمی‌شود و مسائل به درستی پیش می‌رود.

رییس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی همچنین درباره چگونگی فعالیت مراکز عالی دادخواهی اظهار داشت: مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای از سال ۹۱ با مصوبه معاونت توسعه مدیریت نیروی انسانی ریاست جمهوری تشکیل شد که قبل آن از سال ۷۲ به صورت دبیرخانه فعالیت می کرد و وقتی از سال ۹۱ این مرکز تشکیل شد، علاوه بر شکایت مالیاتی ۲ وظیفه دیگر نیز بر عهده این بخش قرار گفت.

وی در تشریح وظایف مرکز عالی دادخواهی مالیاتی، اذعان‌کرد: مرکز عالی دادخواهی مالیاتی غیر از رسیدگی به شکایات مالیاتی، وظایف دبیرخانه هیات تشخیص صلاحیت حسابداران رسمی و نیز دبیرخانه تعیین صلاحیت مشاوران رسمی مالیاتی را نیز بر عهده دارد. یعنی این مرکز متولی این دو دبیرخانه نیز هست.

تاجمیر ریاحی در پایان با بیان اینکه مرکز عالی دادخواهی مالیاتی یک مرکز ویژه رسیدگی به شکایات مالیاتی است، خاطرنشان‌کرد: وقتی در بخش رسیدگی به اعتراضات، مالیات هایی به قطعیت رسیده و همه مراحل را طی کرده باشد و در هیچ مرجع دیگری قابل طرح و شکایت نباشد، اما مودی مالیاتی معتقد به بر حق بودن و تنظیم مالیات غیر عادلانه با اسناد و مدارک باشد، با شرایطی که در این مرکز وجود دارد مودی صرفا از طریق سامانه ثبت نام می کند و همکاران ما در اسرع وقت با بررسی اسناد و مدارک چنانچه حقی از وی تضییع شده باشد مورد رسیدگی و احقاق حق قرار می‌دهند.

کد خبر: ۲۷۱٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha