۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
آستانه ۱۴ میلیارد تومانی برای صدور صورت حساب الکترونیک در ۱۴۰۳
سخنگوی سازمان امور مالیاتی:

آستانه ۱۴ میلیارد تومانی برای صدور صورت حساب الکترونیک در ۱۴۰۳

بکنظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: از دی ماه سال جاری تا کنون ۲۶ هزار مودی به سامانه اضافه شدند.

به گزارش بازار، مهدی موحدی رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی، در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت اتصال اشخاص حقیقی و حقوقی به سامانه مودیان گفت: از تاریخ اول آبان ماه ۱۴۰۱ تا به الان تعداد مودیان متصل به سامانه مودیان که حداقل یک صورت حساب صادر کردند، ۹۰ هزار و ۶۶۴ مودی است.

وی افزود: از این تعداد حدود ۶ هزار و ۳۰۴ مودی شخص حقیقی و مابقی حقوقی هستند. از اول دی ماه ۲۶ هزار ۶۹۳ نفر به سامانه مودیان اضافه شدند. از این عدد تقریبا ۵ هزار و ۲۷۸ نفر از مودیان شخص حقیقی بودند.

فرصت سه ماهه مودیان برای آغز صدور صورت حساب الکترونیک
سخنگوی سازمان امور مالیاتی در مورد شرایط مشمولیت اشخاص حقیقی برای صدور صورت حساب الکترونیک گفت: با توجه به ماده ۱۴ مکرر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که الحاقی ماده ۸ قانون تسهیل تکالیف مودیان است، طرح کردیم که برخی افراد حقیقی تکلیف دارند که صورت حساب نوع یک و دو ارائه کنند. این دسته مودیانی هستند که فروش خالص کالا و خدمات آنها تا شهریور ماه ۱۴۰۲ به ۱۸ میلیارد تومان رسیده باشد.

بنابراین تنها این دسته مکلف هستند تا در سال ۱۴۰۲ ارسال صورت حساب الکترونیک داشته باشند. براساس قانون تسهیل قرار است اشخاص حقیقی به صورت مرحله به مرحله مشمول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و صدور صورت حساب الکترونیک شوند.

وی ادامه داد: به طور مثال حد آستانه ۱۸ میلیارد تومانی برای فروش خالص در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است. اگر هر فردی در هر ماهی از سال(رقم فروشش از ابتدای سال تا آن زمان) به ۱۸ میلیارد تومان فروش رسید، از ابتدای دومین دوره مالیاتی پیش رو ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی و صدور صورت حساب الکترونیک است(هر دوره مالیاتی شامل سه ماه یا یک فصل است).

موحدی افزود: به عبارت دیگر، در صورتی که فردی تا آذر ماه به رقم ۱۸ میلیارد تومان فروش در سال ۱۴۰۲ رسیده باشد، از ابتدای فروردین سال ۱۴۰۳ باید از پایانه فروشگاهی استفاده کند. اگر فردی در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ به رقم ۱۸ میلیارد تومان فروش برسد باید از تیر ماه سال ۱۴۰۳ اقدام به صدور صورت حساب الکترونیک کند.

تعیین حد ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ تومان برای مشمولان صدور صورت حساب الکترونیک در ۱۴۰۳
وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳، حد آستانه صدور صورت حساب الکترونیک از ۱۸ میلیارد تومان سال ۱۴۰۲ به ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۴ به ۱۰ میلیارد تومان کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: به این ترتیب هر سال به گستره مشمولان اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و صدور صورت حساب الکترونیک افزوده خواهد شد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: ممکن است یک مودی در فروردین ماه ۱۴۰۳، یعنی تنها در یک ماه، به رقم آستانه فروش قانونی برسد، چنین فردی فصل تابستان را فرصت دارد تا مقدمات صدور صورت حساب الکترونیک را فراهم کند و از ابتدای مهر ماه موظف به صدور صورت حساب خواهد بود.

کد خبر: ۲۷۱٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha