۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
«تحریک تقاضا» از سوی وزارت صمت در ماه های پایانی سال
معاون وزیر صمت در گفتگو با بازار خبر داد؛

«تحریک تقاضا» از سوی وزارت صمت در ماه های پایانی سال

سمنان- معاون تجارت و خدمات وزارت صمت از تحریک تقاضا در ماه های آخر سال برای افزایش قدرت خرید مردم خبر داد و گفت: این اقدام بدون نقدینگی و تورم صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا شاه‌میرزایی پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگار بازاران در حاشیه بازدید از نمایشگاه کسب و کار استان سمنان به میزبانی محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سمنان، از اجرای طرح های مقابله با تورم در مجموعه وزارت صمت در ماه های آخر سال خبر داد .

وی افزود: مردم شاید نگرانی هایی از بابت قیمت ها داشته باشند اما برعکس وقتی با تولیدگران و واحد های صنفی صحبت می کنیم در خواهیم یافت که نگران رکود هستند و کالاهایشان به اندازه کافی فروش نرود.

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بسیاری از صنایع و اصناف باید ۵۰ درصد فروش خود را در دو ماه اخر سال داشته باشند به خصوص پوشاک و کشف و ... که نیاز مبرمی به فروش شب عید دارند لذا وزارت صمت طرح های اعتبار خرید اجرا کرده تا تقاضا را تحریک کند و مردم هم قدرت خرید پیدا کنند .

شاه میرزایی در پاسخ به سوالی درباره رشد تورم با این اقدام وزارت صمت، تاکید کرد: به این دلیل که این تحریک تقاضایی که صورت گرفته کاملاً مبتنی برکالا است، نقدینگی در جامعه افزایش داده نمی شود

وی افزود: وزارت صمت تلاش دارد بدون رشد نقدینگی تقاضا را تحریک کند که تورم زا نباشد.

کد خبر: ۲۷۱٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha