۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
زنجان ۲۰۰ واحد معدنی فعال دارد
رئیس سازمان صمت زنجان:

زنجان ۲۰۰ واحد معدنی فعال دارد

زنجان- گلشنی فرد،رئیس سازمان صمت زنجان با اشاره به اینکه در استان ۴۴۷ واحدمعدنی ثبت شده که ۲۰۰ مورد آن فعال است، گفت: طی ۹ ماه سالجاری حقوق دولتی معادن برابر با ۱۰ هزار و ۱۰ میلیارد ریال بود.

مجید گلشنی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه زنجان از استان‌های معدنی کشوراست،گفت: وجود معادن غنی زمینه مناسب و قابل توجهی را برای راه اندازی واحدهای فرآوری در آن ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان هم اکنون ۴۴۷ معدن ثبت شده که ۲۰۰ واحد معدنی آن فعال است،ابراز کرد: وصول حقوق دولتی از این معادن نیز امسال ۵۵ در صد شد داشته است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان گفت: مطابق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ دولت باید سهم ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن را هر سه ماه یک بار به خزانه معین استان واریز کند.

گلشنی فرد تصریح کرد: در ۹ ماهه سالجاری حقوق دولتی معادن استان زنجان برابر با ۱۰ هزار و ۱۰ میلیارد ریال بود که از این رقم تنها ۴۴۹ میلیارد ریال به استان زنجان واریز شده است.

وی با اکید بر اینکه حوزه معدن سرشار از مشاغل و حرف مختلف است،گفت: در این حوزه صادرات فنی و مهندسی که مورد غفلت قرار گرفته در دستور کار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان بیان داشت: ساخت صنایع معدنی، تقویت تشکل‌ها و تقویت روابط با پارک علم و فناوری از اهداف بلندمدت حوزه معدن در استان است.

کد خبر: ۲۷۱٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha