۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
۵۹ طرح ارتباطی و اقتصاد دیجیتال در استان سمنان افتتاح می شود 
طی دهه فجر؛ 

۵۹ طرح ارتباطی و اقتصاد دیجیتال در استان سمنان افتتاح می شود 

سمنان- حسن پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از افتتاح ۵۹ پروژه ارتباطی و اقتصاد دیجیتال در استان طی ایام الله دهه فجر خبر داد.

سید یاسر حسن پور در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه طی ایام الله دهه فجر ۵۹ پروژه اقتصاد دیجیتال و همچنین ارتباطات در استان سمنان به بهره برداری می رسد، تاکید کرد: رقم سرمایه گذاری این طرح ها بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

وی افزود: این طرح ها در حوزه پوشش اینترنت روستایی، پوشش های جاده ای و اینترنت فایو جی شهری، تسهیلات کسب و کارهای حوزه فاوا و ... هستند که می توانند تحولات خوبی را در استان ایجاد کنند.

رشد شاخص های توسعه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با بیان اینکه در دو و نیم سال اخیر بالغ بر ده هزار میلیارد ریال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سرمایه گذاری صورت گرفته است، تاکید کرد: ۱۳۸ روستایی که در سال ۱۴۰۰ متصل به اینترنت باند پهن روستایی بودند، به ۴۳۰ روستا افزایش پیدا کرده است.

حسن پور با بیان اینکه اتصال روستاهای ما به اینترنت پرسرعت در دولت سیزدهم رشد ۲۰۰ درصدی را داشته است، بیان کرد: این شاخص توسعه در حوزه ارتباطات در دولت سیزدهم در سراسر استان است که رشد بسیار خوبی را نیز نمایان می سازد.

وی با بیان اینکه یکی از طرح هایی که امروز در سمنان کلنگ زنی شد، فیبرنوری منازل و کسب و کارها است که در تمام شهرهای استان اجرایی می شود، تاکید کرد: در ۲۱ شهر فعالیت در این زمینه شروع شده و امروز شاهد هستیم که در شهر سمنان کلنگ زنی این طرح صورت گرفت.

اینترنت کسب و کارها

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان ادامه داد: در این طرح تمام منازل و کسب و کارهای شهری به اینترنت فیبر نوری پرسرعت مجهز خواهند شد و مشکل اینتر دیگر نخواهیم داشت.

حسن پور با بیان اینکه موسسات آموزشی و دستگاه های اجرایی نیز به این اینترنت متصل خواهند شد، بیان کرد: فیبرنوری و اینترنت پرسرعت سرعت بسیار بالاتری نسبت به اینترنت های نسل قبل دارد.

وی با بیان اینکه این طرح با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال در حال اجرا است، گفت: عملیات حفاری و سیم گذاری در ۵۵۰ کیلومتر مسیر شهرهای استان در این طرح اجرایی می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان بیان کرد: با توجه به اینکه حفاری ها در تمام شهرهای استان در حال اجرا است و تمام مجوزهای لازم نیز اخذ شده، دست کم در شهر سمنان تا اردیبهشت ماه سال جاری شاهد بهره برداری از طرح باشیم.

کد خبر: ۲۷۱٬۴۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha