۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مشکلات ریز و درشت تولیدکنندگان بوشهر| واحدهای راکد و نیمه راکد بوشهر تشنه حمایت هستند
گزارش بازار؛

مشکلات ریز و درشت تولیدکنندگان بوشهر| واحدهای راکد و نیمه راکد بوشهر تشنه حمایت هستند

بوشهر- کمبود نقدینگی و نیاز به تسهیلات ارزان قیمت از دغدغه های اساسی واحدهای راکد و نیمه راکد و تولید کنندگان بوشهر به شمار می رود.

بازار؛ گروه استان ها: بوشهر، استانی با ظرفیت های مختلف اقتصادی، تولیدی و صنعتی است که بی توجهی در دهه ۹۰ نسبت به تولیدکنندگان سبب شد که بسیاری از واحدهای تولیدی از رونق بیفتند و یا دچار رکود شوند.

بیشترین دغدغه تولیدکنندگان و صاحبان واحدهای تولیدی در سنوات اخیر، تزریق تسهیلات و نقدینگی و رونق تولید بوده که در دولت سیزدهم، اقدامات موثری در این راستا رخ داده است.

تعدادی از تولیدکنندگان واحدهای صنعتی و اقتصادی استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار بازار خواستار رفع موانع تولید و تامین نقدینگی واحدهای تولیدی شدند.

تورم و گرانی قطعات و مواد اولیه از معضلات مهم تولید است

کریم الهی از تولیدکنندگان حوزه صنعت استان بوشهر به خبرنگار بازار گفت: تورم و گرانی قطعات و مواد اولیه از معضلات مهم تولید است و هر روز قیمت ها بالاتر می رود و توان رقابت را می گیرد.

وی افزود: فروش غیر نقدی و مدت‌دار تولیدات و کمبود نقدینگی باعث رکود شده و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، مشکلات را کمتر می کند.

بهرام رضوانی فرد از تولیدکنندگان حوزه صنایع تبدیلی استان بوشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: حمایت از تولید نباید فقط در شعار باشد و باید عملا حمایت شویم.

وی افزود: تامین مواد اولیه نیازمند نقدینگی است و اگر تسهیلات تبصره ای و ارزان قیمت نباشد، ورشکست می شویم.

معضلی به نام فروش غیر نقدی و مدت دار تولیدات

احمد عجمی زاده از تولید کنندگان وسایل آرایشی و بهداشتی نیز به خبرنگار بازار گفت: کاهش قدرت خرید خانواده ها، ما را مجبور به فروش غیر نقدی و مدت دار به شرکت ها و کارخانجات می کند و وصول طلب ها نیز زمان‌بر است.

وی افزود: بارها تسهیلات تبصره ای را تصویب می کنند، ولی در پرداخت، مانع تراشی می شود که به تولید و اشتغال ضربه وارد می شود.

عبدالمطلب عباسی فرد از تولید کنندگان صنعت استان نیز به خبرنگار بازار گفت: مدیران باید به فکر تولید کننده باشند و اگر حمایت نشویم، کارخانجات ورشکست و بیکاران زیادتر می شوند.

وی اضافه کرد: تسهیلات باید تنفس داشته و دوره با بازپرداخت طولانی داشته باشند تا کمک کننده تولید شوند.

باستین: طی دو سال اخیر بیش از ۱۲۰ واحد راکد و نیمه راکد تولیدی و صنعتی در استان به چرخه تولید بازگشتند و این روند تداوم دارد

معاون اقتصادی استاندار بوشهر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در دو سال اخیر و با دستور رئیس جمهور و استاندار بوشهر، به طور مکرر از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان بوشهر بازدید و موانع تولید را بررسی کرده ایم.

علی باستین افزود: تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی به واحدها پرداخت شده و تعداد زیادی از واحدها احیا شده اند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: طی دو سال اخیر بیش از ۱۲۰ واحد راکد و نیمه راکد تولیدی و صنعتی در استان به چرخه تولید بازگشتند و این روند تداوم دارد.

باستین یادآور شد: جلسات کارگروه رفع موانع تولید با نظم خاصی در استان برگزار می شود و بحمدالله نتایج قابل قبولی نیز داشته است.

یک هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوبات سفر پرداخت شد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز به خبرنگار بازار گفت: در یکسال اخیر از محل تسهیلات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، یک‌ هزار میلیارد تومان به صنایع و واحدهای تولیدی استان برای احیا و رونق تولید پرداخت شده است.

مهدی صفوی افزود: تسهیلات اعتباری بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز در استان بوشهر فعال بوده و تسهیلات خوبی به متقاضیان پرداخت کرده ایم.

وی اضافه کرد: هم‌ اکنون نیز متقاضیان و واحدهای تولیدی به سه بانک عامل در استان بوشهر برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای احیای واحدهای تولیدی معرفی شده اند.

مدیر کل صمت استان بوشهر ابراز داشت: به طور مکرر از واحدهای تولیدی و صنعتی بازدید داشته ایم و هر واحدی که شرایط لازم را داشته باشد مورد حمایت و پشتیبانی قرار می گیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور: دولت سیزدهم رکورد دار احیای واحدهای راکد و نیمه راکد است و تاکنون هفت هزار واحد راکد در کشور به چرخه تولید بازگشتند

معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در حاشیه سفر به استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: دولت سیزدهم رکورد دار احیای واحدهای راکد و نیمه راکد است و تاکنون هفت هزار واحد راکد در کشور به چرخه تولید بازگشتند.

سید محمد حسینی افزود: شخص رئیس جمهور نظارت دقیقی بر واحدهای تولیدی و صنعتی دارد و تاکید دارد که حتی الامکان نسبت به رفع مشکلات واحدهای تولیدی اقدام شود.

مدیران استان موظف به حمایت از تولیدکنندگان هستند

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تمام مدیران حوزه اقتصادی استان بوشهر موظف به کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی در استان بوشهر هستند.

وی افزود: تسهیلات تبصره ای و ارزان قیمت برای احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان بوشهر در نظر گرفته شده و در دو سال اخیر ۱۲۰ واحد صنعتی و تولیدی و اقتصادی در استان به چرخه تولید بازگشتند.

استان بوشهر در حوزه آبزی پروری و خرما و گوجه فرنگی و صنایع وابسته به آنها و همچنین در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع پایین دستی از ظرفیت خالصی بهره مند است که توجه به این پتانسیل ها و تقویت تولید کنندگان این حوزه ها، گامی بلند در اشتغال زایی و حمایت از تولید به شمار می رود.

اکنون تولید کنندگان استان بوشهر منتظر حمایت عملی مدیران استان و دست اندرکاران و متولیان امور هستند.

کد خبر: ۲۷۱٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha