۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
سهم ۵۷۰ میلیارد تومانی جنوب سیستان و بلوچستان از خسارت سیل
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد

سهم ۵۷۰ میلیارد تومانی جنوب سیستان و بلوچستان از خسارت سیل

ابراهیم جاوشیری درباره سهم جاده‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان از سیل، گفت: از مجموع خسارت‌های وارد شده به جاده‌های استان سیستان و بلوچستان، ۵۷۰ میلیارد تومان سهم جنوب این استان و  ۱۵۵ میلیارد تومان سهم شمال استان سیستان و بلوچستان بوده است.

ابراهیم جاوشیری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص آخرین آمار خسارات سیل و تمهیدات انجام شده گفت: با توجه به بارندگی بی‌سابقه در استان سیستان و بلوچستان با تلاش ۲۴ ساعته توانستیم در ۴۸ ساعت راه‌های اصلی استان را باز کنیم.

جاوشیری ادامه داد: از ۲۸۷۷ روستایی که در جنوب استان سیستان و بلوچستان هست، ۷۸۵ روستا در جریان سیل اخیر درگیر شدند که تا امروز از این تعداد دسترسی جاده‌ای تنها ۲۵ روستا قطع است که البته تردد در این روستاها با خودروهای شاسی بلند امکان پذیر است.

وی افزود: برای بازگشایی راه‌های این روستاها نیز در حال  تلاش هستیم که نهایت تا فردا از طریق لوله‌گذاری برای تخلیه آب یا ایجاده جاده‌های کنارگذر دسترسی این روستاها نیز برقرار شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان درباره علت حجم بالای خسارت‌های وارد شده به جاده‌های این استان گفت: از مجموع  ۸۶۴۳ کیلومتر راه روستایی در جنوب استان سیستان و بلوچستان تنها ۳۲۰۰ کیلومتر آن آسفالته است و بقیه جاده‌ها خاکی و مالرو است. در نتیجه سیلاب جاده‌های آسفالته کم‌ترین آسیب را دید و بیشترین آسیب متوجه جاده‌های خاکی شد.

جاوشیری با بیان اینکه در جریان سیل اخیر ۳۸۶۵ کیلومتر از جاده‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان آسیب دید، درباره خسارت‌های وارد شده به ابنیه فنی جاده‌ها نیز گفت: ۱۶۳ پل در جریان سیلاب آسیب دیدند و ۱۶ پل به طور کامل تخریب شدند.

وی درباره میزان ریالی خسارت‌ها بیان کرد: از مجموع خسارت‌های وارد شده به جاده‌های استان سیستان و بلوچستان، ۵۷۰ میلیارد تومان سهم جنوب این استان و  ۱۵۵ میلیارد تومان سهم شمال استان سیستان و بلوچستان بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: ساکنان جنوب استان سیستان و بلوچستان و افرادی که قصد تردد در این مناطق را دارند، برای عبور و مرور در جاده‌ها احتیاط لازم را به کار برند، چرا که بازسازی کامل تاسیسات زیرساختی زمان بر خواهد بود و جاده‌های فعلی تنها برای دسترسی ایجاد شده‌اند و عبور از آن ها نیازمند احتیاط است.

کد خبر: ۲٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha