۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
گفت‌وگوی تلفنی بن فرحان و امیرعبداللهیان درباره وضعیت نوار غزه

گفت‌وگوی تلفنی بن فرحان و امیرعبداللهیان درباره وضعیت نوار غزه

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی درباره آخرین تحولات باریکه غزه و پیامدهای امنیتی و انسانی این درگیری به صورت تلفنی رایزنی کردند.

به گزارش بازار، در این تماس تلفنی بن فرحان و امیرعبداللهیان درباره روابط ۲ کشور و زمینه های همکاری مشترک بین دو کشور گفت وگو کردند.

روز دوشنبه نیز، وزارت امور خارجه عربستان سعودی با تأکید بر اهمیت ادامه فعالیت آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) اعلام کرد: این کشور پیامدهای بین‌المللی در ارتباط با اتهام‌زنی به شماری از کارکنان این نهاد امدادرسان را بررسی خواهد کرد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با انتشار بیانیه ای بر اهمیت تحقیق درباره ادعاهای مطرح شده علیه شماری از کارکنان آنروا [مبنی بر همکاری با جنبش حماس در انجام عملیات هفتم اکتبر علیه رژیم صهیونیستی]، با هدف مشخص شدن حقایق به طور مستدل تأکید کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: این امر با توجه به فداکاری نیروهای آنروا که منجر به شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از آنها بر اثر بمباران مناطق مختلف غزه توسط رژیم صهیونیستی شده، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

عربستان سعودی همچنین از حامیان مالی این آژانس امدادرسان خواست به مسئولیت های خود در زمینه حمایت از مسائل بشردوستانه برابر آوارگان فلسطینی در داخل نوار غزه، عمل کنند.

وزارت امور خارجه عربستان در ادامه تأکید کرد: ادامه فعالیت این نهاد خدمات رسان با هدف تأمین نیازهای اساسی فلسطینی ها جهت کاهش آثار بحران انسانی در فلسطین اشغالی، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

پیشتر نیز وزارت امور خارجه عربستان سعودی در واکنش به صدور حکم محکومیت رژیم صهیونیستی در دیوان دادگستری بین المللی اعلام کرد: از حکم صادره در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت و اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل را قاطعانه محکوم می‌کنیم.

روز جمعه حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی صادر شد. این حکم رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند که اقداماتی در راستای ممانعت از نسل کشی مردم غزه اتخاذ کند.

کد خبر: ۲۷۱٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha