۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
سکه حدود ۵ میلیون تومان حباب دارد| نرخ طلا و سکه در آینده به اقدامات بعدی بانک مرکزی بستگی دارد
نماینده کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران:

سکه حدود ۵ میلیون تومان حباب دارد| نرخ طلا و سکه در آینده به اقدامات بعدی بانک مرکزی بستگی دارد

نماینده کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران گفت: در هفته‌های گذشته تقاضای در بازار سکه به دلیل نزدیک شدن به نوروز و اعیاد مذهبی افزایش پیداکرده بود، در نتیجه حباب سکه به ۷ میلیون تومان رسید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه، گفت: طی روزهای گذشته، قیمت جهانی طلا نوسانات دو تا سه دلاری داشته اما در مجموع هر انس طلا نسبت به اوایل هفته حدودا ۱۰ دلار افزایش قیمت داشته است.

وی ادامه داد: این روزها بازار طلا بیشتر تحت تاثیر نرخ ارز قرار گرفته است؛ ارز هم طی ۱۰ روز گذشته نوساناتی داشته و سیر صعودی به خود گرفته است این موضوع، تاثیر مستقیم بر قیمت طلا و سکه داشت، ظرف ۱۰ روز گذشته قیمت سکه با حدود ۲ میلیون تومان افزایش همراه شده است.

از روز گذشته تا امروز قیمت‌ها تثبیت شده است
کشتی آرای اضافه کرد: قیمت ارز روند صعودی داشت اما از روز گذشته با اقداماتی که بانک مرکزی با واگذاری طلا در اتاق ارز و طلا انجام داد، التهاب بازار کاهش پیدا کرد و کاهش این التهابات منجر به تثبیت قیمت‌ها شد؛ از روز گذشته تا امروز قیمت‌ها تثبیت شده و نوسان کمی داشته است البته با توجه به صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی و حراج طلا در اتاق ارز و طلا، رشد قیمت ارز گرفته شود و قیمت دلار در محدوده ۵۸ هزار تومان متوقف شود.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
نماینده کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران با بیان اینکه توقف سیر صعودی نرخ ارز موجب شد که قیمت طلا و سکه نیز متوقف شود، تصریح کرد: در هفته‌های گذشته تقاضای در بازار سکه به دلیل نزدیک شدن به نوروز و اعیاد مذهبی افزایش پیداکرده بود، در نتیجه حباب سکه به ۷ میلیون تومان رسید اما اطلاعیه بانک مرکزی مبنی بر واگذاری سکه‌های جدید -که قرار است به زودی در اتاق ارز و طلا اتفاق بیافتد- موجب شد تقاضا برای خرید سکه کاهش پیدا کند و همین موضوع منجر به کاهش حباب سکه شده است؛ در حال حاضر حباب سکه در محدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

وی درباره پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده، توضیح داد: این موضوع به اقدامات بعدی بانک مرکزی بستگی دارد، اگر سکه واگذار شود ما با کاهش حباب روبه‌رو می شویم.

کد خبر: ۲۷۱٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha