۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
پاداش و ارتقای کارکنان دولت به نظرات مردم منوط شد

پاداش و ارتقای کارکنان دولت به نظرات مردم منوط شد

با آغاز به کار سامانه سنجش رضایت مردم از عملکرد کارکنان دولت مردم از این پس می‌توانند نظرات خود را در سامانه سنجش رضایت از کارکنان دولت ثبت کنند.

به گزارش بازار، در راستای اجرای مصوبات شورای عالی اداری و پیرو دستور رییس‌جمهور مبنی بر راه‌اندازی سامانه برخط پایش رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور، سامانه سنجش رضایت مردم از کارکنان دولت توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شد.

این سامانه در جهت سنجش رضایتمندی شهروندان و خدمت‌گیرندگان از فرایند و کیفیت ارائه خدمات توسط کارکنان دستگاه‌های اجرایی بهره‌برداری شد.

تاکنون برای نزدیک به یک میلیون نفر از کارکنان دولت، کد دوبعدی صادر شده و بیش از ۴۰۰ هزار نظر از مردم دریافت شده است.این طرح دارای ۳ مرحله بوده است که فاز اول با هدف طراحی و آماده‌سازی زیرساخت در شهریورماه ۱۴۰۲ به پایان رسید و به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد.

امروز در مرحله دوم این طرح، سامانه سنجش میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان دولت، به صورت رسمی آغاز به کار کرد و بدین ترتیب مردم برای ثبت نظرات خود در سامانه سنجش رضایت از عملکرد کارکنان دولت می‌توانند با اسکن کد دو بعدی اختصاصی در محل استقرار کارمندان یا با گرفتن کد دستوری اختصاصی برای هر یک از کارکنان دولت، نظر خود را در خصوص نحوه ارائه خدمت توسط کارمندان ثبت کنند. کد دو بعدی اختصاصی هر کارمند باید در دسترس مردم نصب شده باشد و مردم می‌توانند هنگام مراجعه به دستگاه‌های دولتی، در صورتی که کدهای دو بعدی نصب نشده یا مخدوش باشد، از طریق بازوی mardom_bot در سکوی «بله» یا تماس با شماره ۰۲۱۸۵۳۵۱۰۰۲ و ثبت پیام صوتی، گزارش خود را ثبت کنند.

در مرحله پایانی اجرای این سامانه، آثار نتایج نظرات مردم به فرایندهای مدیریت منابع انسانی متصل خواهد شد. بدین ترتیب، پاداش، جبران خدمات، ارزیابی و ارزشیابی کارکنان دولت به نتایج نظرات مردم بستگی خواهد داشت.

همچنین از طریق نتایج گزارش‌های مردمی، کارمند برتر در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.

کد خبر: ۲۷۱٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha